Premium-messen melder om stigende besøgstal
Berlinermessen melder om 20 pct. flere besøgende og især stigende interesse fra Østeuropa.Premium-messen i Berlin fandt denne vinter sted for 23. gang – denne gang med 900 modemærker og 1500 kollektioner. Og det var noget, der behagede de besøgende, skriver Premium i en pressemeddelelse:
“Der er blevet sat ny besøgsrekord denne sæson, allerede på messens første dag – og igen om onsdagen.” I alt har man set en stigning på 20 pct. i antallet af indkøberbesøg (det fremgår ikke, hvor mange besøgende, der er tale om), og flere end 70 pct. af gæsterne var denne sæson fra udlandet – især så messen stigende interesse fra Østeuropa.
“Det føltes, som det gjorde i 80’erne. Alle stande var fulde af folk og stemningen mindede mest om guldfeber,” lyder det fra Gabriele Frantzen fra det München-baserede agentur og accessories-mærke Best of 19, der blandt andet har agentur på danske Utzon.