Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MODEUGE

Nyt mærke på CIFF: Tre måneder fra tanke til færdig kollektion

"Selvfølgelig er sko til børn lavet i naturlæder - regnfrakker er også vandtætte," lyder det fra stifteren bag det - helt! - nye børnefodtøjsmærke Rainbow & Snow Copenhagen.
"Selvfølgelig er sko til børn lavet i naturlæder - regnfrakker er også vandtætte," lyder det fra stifteren bag det - helt! - nye børnefodtøjsmærke Rainbow & Snow Copenhagen.

COPENHAGEN FASHION WEEK AW14. Flere af de indkøbere, der passerer forbi det nye danske børnefodtøjsmærke Rainbow & Snow Copenhagens stand på CIFF, spørger efter en lookbook. Men den findes ikke.

De 30 modeller, der udgør mærkets første kollektion, ramte nemlig først Danmark i lørdags, så der har ikke været tid til at fotografere skoene endnu. Og faktisk var Rainbow & Snow ikke engang født som en ide i de to stifteres bevidsthed før for knap tre måneder siden. Men nu skulle det være.

”Vi ville nok ikke have kastet os ud i det her med så kort varsel, hvis ikke vi begge havde så indgående kendskab til modebranchen. Det har været en stor hjælp, at vi har kunnet trække på de erfaringer, vi hver især har med fra tidligere job,” siger Marie Terndrup, der sammen med sin gamle TEKO-studiekammerat Lasse L. Jespersen har stiftet Rainbow & Snow.

Rainbow & Snow laver børne- og prisvenligt fodtøj i klare farver og naturlige materialer.

”For mig er det en selvfølge at bruge naturlige produkter til kollektionen. Jeg ser det ikke som noget, vi skal brande os på – altså, regntøj skal være vandtæt og børnetøj skal være naturligt. Sådan er det bare,” siger Marie Terndrup,, der mener, at mærkets store force er prispunktet:

”Hele kollektionen ligger på butikspriser fra 499-799 kr., hvilket er virkelig godt, når man ser på det i forhold til kvaliteten.”

Skoene bliver produceret i kromfrit læder i Portugal, og her havde de to ejere igen mulighed for at trække på de erfaringer og forbindelser, de har samlet hos modehuse som Bestseller, Veronica B. Vallenes og en række private label-virksomheder. Derfor var det også muligt at definere et brand – fra logo til færdigproduceret fodtøj – på så kort tid. Selvom pressematerialet endnu er sparsomt.

”Vi har hverken æskeprøver eller fotomateriale at dele ud endnu, men det skal nok komme,” siger Marie Terndrup, og ideerne er da også allerede på plads – silkepapiret i skotøjsæskerne skal være polkaprikket, helt ligesom flere af skoene og støvlerne i kollektionen er det:

”Det skal være barnligt. Vi ville gerne have noget af den her vilde, kreative børneenergi ind i fodtøjet. Det skal være en leg. Jeg kan sagtens se for mig, at vi en dag giver frit valg, så børn, der gerne vil have en rød sko med grøn sål på højre fod og en blå med gul sål på venstre, kan få lige præcis det. Det er bare desværre ikke muligt endnu, rent produktionsmæssigt,” siger Marie Terndrup.

Rainbow & Snow Copenhagen er meget ydmyge, når de kigger fremad på, hvad drømmescenariet monstro kunne være, når CIFF lukker på søndag.

”Når man er på messe for første gang med et mærke, der ikke fandtes før november, så er det svært at forestille sig det helt vilde. Vi har klart internationale ambitioner på sigt, og vi har allerede fået en engelsk agent og en norsk agent. Vi er her for at få ordentligt fat om Skandinaven, men Tyskland er helt bestemt også et drømmemarked. Hvis bare vi kunne få hul på det tyske marked…” sukker Marie Terndrup.