London Fashion Week: Topshop præsenterer vinterkollektionen i 3D
Mens de særligt indbudte ser begivenhederne live på Tate Modern, kan fem dedikerede Topshop-kunder følge modeshowet i 3D i flagskibsbutikken.Topshop træder endnu et skridt ind i det virtuelles verden, når Topshop Unique AW14-kollektionen præsenteres ved London Fashion Week på søndag.
Mens VIP’erne og de særligt indbudte overværer showet på museet Tate Modern, kan nogle heldige Topshop-kunder nemlig se showet live i virtuel 3D i Topshops flagskibsbutik på Oxford Street. Fem kunder udstyres med virtual reality-headsets, så de praktisk talt kan se det samme, som gæsterne på Tate Modern.
Direktør i Arcadia, koncernen bag Topshop, Sir Philip Green siger til Drapers:
Topshop Uniques show går fra et højdepunkt til det næste. Ikke kun når det gælder kollektionerne, men også på måden, vi deler showet med forbrugerne både hjemme og i butikkerne. Vi giver dem runway-oplevelsen minut for minut. Denne sæson tager live-streamingen mellem to ikoniske London-destinationer, Tate Modern og flagskibsbutikken på Oxford Circus det traditionelle modeshow til nye højder – og dimensioner, mens vi afsøger nye måder at engagere og fornøje vores kunder.”
Visitors to the Tate Modern during the show will be able to the set-up, the rig, and the show will be visible from the various viewing platforms that overlook the Turbine Hall, allowing them to see the inner workings of the event.
Teknologien bag 3D-showet er leveret i samarbejde med 3D-virksomheden Inition.