Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Bread & Butter dropper ”Public Days”

I slutningen af 2013 annoncerede den tyske Bread & Butter-messe, at de til sommer vil forlænge modemessen med to dage. Dette initiativ er dog allerede blevet droppet igen.
I slutningen af 2013 annoncerede den tyske Bread & Butter-messe, at de til sommer vil forlænge modemessen med to dage. Dette initiativ er dog allerede blevet droppet igen.

Modemesserne er normalt kun for pressefolk og indkøbere, men et nyt initiativ i Berlin skulle fra sommeren 2014 sikre, at udstillerne på Bread & Butter kunne komme i dialog med forbrugerne, og at indkøberne kunne få en direkte fornemmelse af, hvad forbrugerne synes om de nye kollektioner.

Initiativet, som blev døbt ”Public Days”, er dog imidlertid allerede blevet droppet, da omkostningerne ved fem dages messe frem for tre ville blive for høje. Det skrev FashionUnited i går.

LÆS OGSÅ: ’Bread & Butter åbner for private forbrugere’

Angiveligt ville omkostningerne ved ‘forbruger-dagene’ blive for høje for mærkerne.

”Som følge af det succesfulde arrangement i januar, er vi blevet forsikret om, at vi skal forsætte ad vores tidligere sti. Vi ønsker at komme hovedparten af vores udstillere i møde: de planlagte Public Days er aflyst. Bread & Butter er fortsat en messe forbeholdt professionelle branchefolk,” udtaler Karl-Heinz Müller, grundlægger af Bread & Butter.

Kilde: www.fashionunited.co.uk