Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Bestseller lancerer nyt, hurtigt (og billigt) herremærke

Produkt er navnet på et nyt Bestseller-mærke under Jack & Jones-paraplyen. Priserne ligger 20-30 pct. lavere end på hovedlinjen.
Produkt er navnet på et nyt Bestseller-mærke under Jack & Jones-paraplyen. Priserne ligger 20-30 pct. lavere end på hovedlinjen.

Bestseller lancerer nu endnu et undermærke. Denne gang er der tale om et mærke til unge mænd under Jack & Jones-paraplyen, og det får navnet Produkt.

Fokus bliver på hurtig mode og lave priser, og første kollektion rummer ifølge Drapersonline.com både strikvarer, t-shirts og sweatre. 

Gennemsnitligt kommer priserne på Produkt-kollektionen til at ligge 20-30 pct. under Jack & Jones’ priser, det svarer til at en Produkt-skjorte vil koste omkring 230 kr., hvor en skjorte fra hovedlinjen ligger på omtrent 350 kr.

Produkt skal ikke sælges gennem agenter, men derimod af en in-house-sælger, som skal stå for den europæiske distribution. Første kollektioner havner i butikkerne dette forår.

Bestsellers internationale salgschef Dennis Birk Jørgensen, som står for lanceringen, siger til Drapersonline.com:

“Vi ønsker at være endnu mere aggressive. Vi arbejder med en meget lille gruppe af sælgere for at holde omkostningerne nede.”

Teamet kommer til at bestå af én designer, én indkøber og én sales manager, alle med base i Danmark.

På det britiske marked står Bestseller over for en restrukturering, hvor de har trukket sig fra en række multibrandbutikker og i stedet forventer at åbne 15-20 egne butikker under henholdsvis Jack & Jones og Vero Moda-navnene.

Kilde: drapersonline.com