DK Company vil sælge tre mærker og lukke ét
Mærkerne Blue Willi’s, Occupied og Creamie sælges fra, mens koncernens norske mærke Sorbet lukkes ned. 16 medarbejdere bliver afskediget.I sidste uge købte DK Company fire mærker af IC Companys, og nu sætter koncernen så tre mærker til salg og lukker ét, som alle har det til fælles, at de ligger uden for koncernens fremtidige forretningsområde og overlapper med andre brands. Det skriver Dansk Mode & Textil.
Salget sker for, at man kan bruge kræfterne på at vokse sig op i europæisk topniveau blandt markedsledende multibrand-udbydere inden for kerneforretningen i modens midtersegment. Det fortæller ejer og topchef i koncernen Jens Poulsen ifølge dmogt.dk.
Afklaring i løbet af foråret
Mærkerne Blue Willi’s, Occupied og Creamie sælges fra, mens koncernens norske mærke Sorbet lukkes ned, og forretningen overføres til mærkerne Ichi og b.young. Det fortæller han og partneren, salgsdirektør Jens Obel til dmogt.dk.
Og når beslutningen nu er taget, skal det gerne gå hurtigt. Man er i øjeblikket i gang med at se sig om efter mulige aftagere til mærkerne, og skulle det ikke lykkes at finde de rette købere, er man klar til at lukke brands’ene ned.
”Inden sommer ved vi om vi lukker eller sælger de enkelte brands,” bekræfter Jens Poulsen.
Afståelsen vil trække op mod 100 mio. kr. fra koncernens omsætning. Men nedgangen udlignes mange gange af den meromsætning på 700-800 mio. kr., koncernen netop har købt sig til hos kollega-koncernen IC Companys.
Med beslutningen om at frasige sig de 4 mærker har man set sig nødsaget til at afskedige i alt 16 medarbejdere, mens 6 vil kunne fortsætte andre steder i organisationen, oplyser direktørerne.
Kilde: dmogt.dk