Dansk modeportal satser på sportstøj
Som følge af en markant øget efterspørgsel på fitnesstøj- og udstyr vil Miinto.com nu satse på populære nicesportsgrene.Med fokus på nichesportsgrene såsom fitness, crossfit og løb vil Miinto udvide deres sortiment indenfor sportstøj- og udstyr. Planen om at udvide er et resultat af en stigning på 50 procent i søgninger efter netop den type beklædning og udstyr på miinto.dk. Kunderne søger i høj grad efter specielle løbesko, specialudstyr og nichesportsbrand som for eksempel 2XU, Skins, Kari Traa og Under Armour.
”I takt med at mange modehuse skaber sportsbrands, flere idrætscentre åbner og et stigende antal brand ambassadører indenfor elitesporten, går folk mere og mere op i det rigtige sportstøj- og udstyr. Det er en tendens, vi i længere tid har oplevet på vores site, og ud fra vores kunders efterspørgsel tror vi på tendensens holdbarhed,” siger Miintos operationelle chef Konrad Kierklo til FashionForum.
Hvor Miinto begyndte bredt i forhold til sportsbrands, er profilen nu mere specifik og sortimentsudvidelsen skal fortsætte i samme spor:
”Vi vælger at fokusere på at få dækket nicherne og være først med mindre brands, hvor det i højere grad handler om at være de teknisk bedste indenfor deres kernemålgruppe, og ikke om hvor stor indtjeningsmargenen er,” siger Konrad Klierklo til FashionForum.
Miintos målsætning er, at deres sportssektion skal stå for 25 procent af virksomhedens samlede omsætning de næste år. I 2013 omsatte Miinto for mere end 250 millioner kroner.