Konkurrent udvider efter Bread&Butter-krise
For at finde plads til de udstillere, der er kommet til efter at have forladt det kriseramte Bread&Butter, udvider konkurrenten, Panorama, sit messeområde.Nå Panorama slår dørene op den 19.-21. Januar 2015 er det med et endnu støtte messeområde, end oprindeligt planlagt. Det sker, fordi Panorama har fået booking-forespørgsler fra udstillere, der ellers allerede havde meldt sig til Bread&Butter. Det bekæfter Panorama over Drapersonline.
Omkring 40 brands
Panorama tilføjer et såkaldt ’Urban Up’-område, der kommer til at indtage førstesalen på Panoramas venue i ExpoCenter City. Urban Up kommer ifølge Drapersonline til at bestå af omkring 40 primært skandinaviske og hollandske mærker såsom Hummel, Humör, and Nümph.
”Det har helt fra begyndelsen været vores mål at skabe en modemesse med et bredt udvalg af mærker, som afspejler flertallet i markedet. Jeg inviterer alle potentielle udstillere til at besøge os i januar 2015,” siger Panoramas administrerende direktør Jörg Wichmann til Drapersonline.
Udvider måske også til sommer
Han siger desuden, at det meget vel kan være, at Panorama også udvider i sommeren 2015.
”De nye udstilleres behov for udstillingsplads, tvang os til at reagere. Det er nogle mærker, der er vigtige for markedet og relevante for moden i Berlin. Vi er glade for at have fundet en løsning,” siger Jörg Wichmann.
Kilde: Drapersonline.