Levi’s vil forbedre deres kunders vaskevaner
Ved hjælp af en quiz, et løfte og et hashtag vil jeansgiganten vejlede forbrugere til at vaske deres jeans korrekt og nedsætte deres vand – og energiforbrug.Hvor ofte går du i dine yndlingsjeans? Vasker du dem i koldt eller varmt vand? Og hvor gammel er din vaskemaskine?
Det er et par af de spørgsmål, Levi Strauss & Co. stiller deres kunder i deres ”Product Lifecycle Assesment”-quiz. Når spørgsmålene er besvaret, får man oplyst, hvor meget energi, man bruger årligt. Efterfølgende kan man dele sine resultater under hashtagget ”#WashLessPledge” og love at vaske mindre mellem 22. marts og 22. april, der markerer World Water Day og Earth Day.
LÆS OGSÅ: ”Levi’s vil belønne ansvarlige leverandører”
Det digitale værktøj skal hjælpe kunderne til at ændre deres vaner og mindske verdens vand – og energiforbrug. En mission der ligger Levi Strauss & Co. nær. Siden 2011 har de arbejdet med en ”Water<Less”-proces, der har medvirket til, at virksomheden har sparet i alt en milliard liter vand i deres tøjproduktion.
Derudover lancerede brandet i 2013 en slow fashion-kollektion, der bestod af otte miljøvenlige styles med fokus på slidstærke materialer og bæredygtig produktion.
“Are you ready to come clean?”-testen er blevet lanceret og kan tages på virksomhedens hjemmeside her.