Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Søgeoptimering var nøglen til iværksættersucces

De to brødre Mathias og Rasmus Nielsen startede for fire år siden deres webshop Billigebutterfly.dk. Siden har virksomheden blandt andet udvidet med fire webshops, og ifølge Mathias Nielsen kan en stor del af successen krediteres deres fokus på søgeoptimering.
De to brødre Mathias og Rasmus Nielsen startede for fire år siden deres webshop Billigebutterfly.dk. Siden har virksomheden blandt andet udvidet med fire webshops, og ifølge Mathias Nielsen kan en stor del af successen krediteres deres fokus på søgeoptimering.

Selvom Danmark har ry for at været er et land med stort fokus på innovation og iværksætteri, kan det stadig være svært at nå udover rampen med sin nystartede virksomhed. For hvordan får man fat i sin kundemålgruppe, og hvordan får man gruppen til at vokse?

Ifølge de to fynske brødre Mathias og Rasmus Nielsen, der står bag iværksættereventyret Billigebutterfly.dk, skal svaret findes i online løsninger – for succes behøver langt fra at være brolagt med store markedsføringskampagner.

”Lige siden vi startede Billigebutterfly.dk har vi udelukkende søgt eksponering gennem online markedsføring, fordi det giver os en god line til potentielle kunder samtidig med, at vi kan måle vores konverteringsrate. Hvis man annoncere i et blad, er det eksempelvis svært at måle, hvor meget af dén annoncering konverteres til salg,” siger medstifter Mathias Nielsen til Fashion Forum.

Søgeoptimering har været alfa omega i begyndelsen

Han understreger samtidig, at effektiv online marketing ikke er muligt uden det springbræt, der hedder søgeoptimering.

”Ligeså snart man har en online virksomhed – enten som enkeltstående eller som et sidestykke til en fysisk butik – kan man ikke sælge sine produkter, hvis virksomheden er svær at finde på nettet. Før enhver form for markedsføring, er det derfor vigtigt at man prioriterer sin søgeoptimering. Man skal derfor være meget præcis og klar, når man navngiver sin virksomhed og forklarer dens formål. På den måde kan Googles søgerobottere nemmere identificere dig og placere dig, når en potentiel kunder søger efter dit produkt,” siger Mathias Nielsen og fortsætter:

LÆS OGSÅ: “Ny initiativ støtter unge iværksættere”

Mathias og Rasmus Nielsen rådet på nuværende tidspunkt over netbutikkerne Billigebutterlfy.dk, Billigebolde.dk, Tjenerskjorter.dk, Mytrendytie.se og Badmintonbollar.se.