Festival skaber networking i modebranchen
Spot Festival vil danne bro mellem kreative brancher med oplæg fra markante modemennesker.Mode og musik går hånd i hånd til dette års Spot Festival, hvor blandt andre Soullands Jacob Kamp Berliner, Daniel Struzinski fra Selected Homme samt modejournalisten Chris Pedersen deler ud af deres viden om branchen. Det sker i forbindelse med et samarbejde mellem vækstinitiativet Headstart Fashion, Via Design og Spot Festival.
Samarbejdet sætter fokus på talent og innovation i kreative brancher. To faktorer, der er afgørende for, at modebranchen kan begå sig på internationale markeder, forklarer Headstart Fashion-leder Christian Chapelle i en pressemeddelelse.
Naturligt at inddrage mode
Arrangementet, der er døbt Music & Fashion kan opleves i Spot+ området, som ligger særskilt fra selve festivallen. Spot+ platformen har med nøgleordene “Business, seminar & networking” et ønske om at lægge op til sparring og networking i de kreative fag. Her tager modebranchen sig godt ud, fortæller Spot+ koordinator Jesper Mardahl:
”Er der noget, som altid har hængt sammen, er det musik og mode. Og da Spot+ bestræber sig på at belyse, understøtte og udvikle nye og tværgående muligheder for kreative brancher lokalt som nationalt, er det kun naturligt, at moden kommer med,” siger han.
Spot Festival kan opleves fra 30. april – 3. maj. Music & Fashion-arrangementet finder sted d. 2. maj.