Investorer får øje på bæredygtighedens værdi
Bæredygtige mærker, som står stærkt hos de unge forbrugere, der er født i årtusindskiftet, bliver i stigende grad interessante for investorer.Investorer begynder at se muligheder i bæredygtige mærker. Selvom attituden tidligere har været noget afventende i forhold til mærker med høj bæredygtighedsgrad, begynder investorer nu at anerkende det greb, som disse mærker har om forbrugerne – især dem, der er født omkring årtusindskiftet. Det skriver Women’s Wear Daily.
”Tanken om, at der er et marked, som man går glip af, er det, der driver virksomhedsledere til at foretage opkøb,” siger Ariel Ohana til Womens Wear Daily. Han er partner hos Ohana & Co, som er en butiksinvesterinsfirma med base i Paris.
LÆS OGSÅ:”Norden sætter sig i spidsen for en bæredygtig modebranche”
I 2014 opkøbte formueforvaltningsvirksomheden Bain Capital Prana Living, som producerer yoga- og bjergbestigningstøj og har det som en del af sin forretning-DNA at have maksimal fokus på Fair Trade og bæredygtighedsamt 50 procent af fodtøjsfirmaet Toms.
”Det er vores erfaring, at et mærke er værdifuldt, så længe mærket står for noget, som er meningsfuldt, varigt, autentisk og som adskiller sig i forbrugernes øjne,” siger Ryan Cotton, der er ansat hos Bain Capital til Womens Wear Daily.
LÆS OGSÅ:”Danske mærker vil gerne være bæredygtige”
Han tilføjer, at den nye generation leder efter muligheder for at integrere sager, som de går op i i deres hverdag, ved at foretage køb, som fremmer sociale spørgsmål eller ved at slutte sig til bevægelser frem for at donere engangsbeløb.
Kilde: Womens Wear Daily