Le Fix: Multibrandbutikker er fremtiden
MODEUGE-TV: Streetmærket Le Fix vil samle forskellige mærker i en forretning, så kunder inden for streetstyle-segmentet kan sammensætte deres tøjstil ét sted.Det københavnske mærke Le Fix har rødder i streetuniverset, og alle tre stiftere startede ud som graffitimalere. Deres målgruppe er også streetstyle, og Le Fix vil gerne have andre mærker, som kan være med til at skabe en bestemt identitet og livsstil i deres forretninger. Det fortæller stifter og designchef Benny Kusk til Fashion Forums chefredaktør Angela Brink i Dansk Erhvervs studier.
”Vi vælger de mærker, vi gerne vil ligge op af ud fra, hvad gør vi for dem, og hvad gør de for os. Så det er ikke tilfældigt, hvad vi propper ind i butikken,” siger Benny Kusk.
Medejer Peter Johansen fortæller, at Le Fix både samarbejder med professionelle inden for forskellige områder såsom løb, cykling, bjergbestigning og outdoor, som hver især er rigtig gode inden for deres felter.
”Det er klart, at hvis vi kan tage lidt af dem alle sammen og vise det, så det passer til, hvad vores forbrugere og målgruppe godt kunne tænke sig, så har vi skabt et garderobeskab, som er rigtig interessant for ham. Vi er ikke kun en del af garderobeskabet, men vi kan fuldende de ting, som han skal bruge for at få sin hverdag til at fungere,” siger han.
LÆS OGSÅ: “Le Fix: Co-branding blev til co-sparring med Rains”
Fællesnævneren for samarbejde med andre mærker er, at de skal være tro mod deres egen historie.
”Jeg tror, at multibrandbutikker er fremtiden, fordi det dels bliver hårdere og hårdere at retaile. Der er flere historier, som underbygger, hvem du er som menneske, og jeg kender ikke en eneste, som går i det samme fra top til tå,” siger Peter Johansen.
Tidligere interviews i serien MODEUGE-TV:
Nikolai Klausen, direktør for WEAR. Klik her.
Nikolaj Hust fra Claire Group. Klik her.
Maikel Tawadros, designtalent. Klik her.
Forud for modeugen viser Fashion Forum i samarbejde med WEAR/Dansk Erhverv fire film med udvalgte brancheprofiler.