Designer afholder pop-up modeudstilling på HEART
Designeren Sinthu Nathan udstiller sin første kollektion i eget navn. Det foregår på HEART - Herning Museum of Contemporary Art, hvor hun vil sætte fokus på håndværk og kvalitet.Håndværk tager tid, og tid er en af grundene til, at Sinthu Nathan har valgt at lave en pop-up udstilling med hendes kollektion The Royal Crest på HEART – Herning Museum of Contemporary Art.
”HEART er et kunstmuseum, hvor folk er vant til at tage sig tid til at gå rundt og kigge – altså se på selve produktionen, historien og eksperimenteringen,” siger Sinthu Nathan til Fashion Forum.
Danskproduceret kollektion
Kollektionen The Royal Crest skal fremvises på en pop-up udstilling, der finder sted lørdag den 15. august 2015.
”Jeg har også valgt HEART, fordi vi har haft så meget god erfaring på grund af Teko (i dag Via Design, red.),” siger Sinthu Nathan.
Designeren er selv uddannet fra Via Design med en BA i Fashion design tilbage i 2013. Hun har sidenhen arbejdet for blandt andet designeren Anne Sofie Madsen.
LÆS OGSÅ: “VIA Design introducerer fremtidens designere”
Designprocessen gik i gang i starten af 2015, og hele kollektionen er unika. Den er produceret i Danmark, hvoraf meget af den er håndlavet af Sinthu Nathan.
”Jeg glæder mig til at høre respons fra forbrugerne. Forbrugerne er efterhånden vandt til masseproduktion. Jeg vil tage fokus tilbage til kvalitet og håndværk,” siger hun.
Vil finde potentielle investorer
En håndlavet kollektion udarbejdet af kvalitetsmaterialer koster meget. Pop-up udstillingen skal derfor også bruges til at finde investorer, som vil lægge penge i projektet.
”Forventningerne er også at finde potentielle investorer, der vil hjælpe med at finansiere de dyre materialer,” siger Sinthu Nathan.
LÆS OGSÅ: Dansk designer slår igennem internationalt
The Royal Crest er Sinthu Nathan første kollektion i eget navn, og den består af både tøj og tasker.