Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Proenza Schouler for åben skue på Instagram

Designduoens mange følgere på det sociale medie kommer med bag om scenen, når produktionen af Proenza Schoulers efterårskollektion 2015 finder sted.
Designduoens mange følgere på det sociale medie kommer med bag om scenen, når produktionen af Proenza Schoulers efterårskollektion 2015 finder sted.

De kreative direktører og ejere Lazaro Hernandez og Jack McCollogh vil med de indledende kunstundersøgelser og de første sketches vise, hvad der sker helt fra starten i kollektionsfremstillingen af deres New York-baserede tøj- og taskemærke Proenza Schouler.

”Der foregår så meget mere i processen. Vi tror, at Instagram vil være en god platform til at dele nogle af vores processer med opmærksomhed på detaljer, som ofte er oversete på traditionelle medier,” siger Jack McCollough, kreativ direktør og medejer af  Proenza Schouler, til Women’s Wear Daily.

LÆS OGSÅ: ”Mytheresa tilbyder direkte køb via Instagram”

Jack McCollough mener, at modedokumentarer og mærkevarebøger ofte fokuserer på modeshowet, castingen af modeller og prøvningen af tøjet.

“Vi ønsker, at vi (Proenza Schoulers Instragram-profil, red.) skal være mere repræsentativ for, hvad Proenza Schouler står for. En kontakt til at udtrykke hvad mærkets værdier er snarere end en salgskanal,” siger Jack McCollough.

Designernes fotograf Landon Nordeman hjælper med at konceptualisere dokumentationen af produktionen på deres Instagram-profil.

Kilde: Women’s Wear Daily