Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
INNOVATION & BÆREDYGTIGHED

Nyt luksusbrand kombinerer atletik, mode og bæredygtighed

Partnerne bag Aeance har udviklet det nye sportsmærke ud fra personlige behov, der bygger på god kvalitet, funktionalitet og som tager afsæt i bæredygtige produktioner.
Partnerne bag Aeance har udviklet det nye sportsmærke ud fra personlige behov, der bygger på god kvalitet, funktionalitet og som tager afsæt i bæredygtige produktioner.

Atletik og mode kombineres i en kollektion for det nye brand Aeance, som gør sin debut med en sportskollektion til mænd og kvinder. Konceptet bag bygger på, at være opmærksom på den pragmatiske men ofte skræmmende karakter af tøjslid. Aeance ønsker at mindske det hul, der er mellem træning og at gå på kaffedate, ved at introducere en løbekollektion i mode.

De to partnere bag Aeance Nadine-Isabelle Baier og Arendt van Deyk er begge passionerede løbere, og for dem er det vigtigt at føle sig godt tilpas uden at gå på kompromis med design og looket. Derfor har de i samarbejde med den tyske modedesigner Hien Le, der som regel er at finde til Berlin Fashion Week designet en bæredygtige mode- og løbekollektion.

Materialer og produktion

Udover at have fokus på funktionalitet og selve modeaspektet i tøjet, arbejder Aeance på at indføre bæredygtige processer og materialer i kollektionen. Materialerne til den første kollektion er indkøbt fra Schweitz, Italien og New Zealand, som alle er Bluesign System Partners og følger de mest strikse Eco-standards. Tøjet produceres i Portugal, som er blandt de førende innovative producenter.

Læs mere om Aeance her.