Nordiske ambassader samarbejder om pop-up koncept i Berlin
Har du Tyskland som fokusmarked? Så har dette tiltag måske din interesse.De nordiske ambassader laver i samarbejde med det konceptuelle indkøbscenter BIKINI Berlin et pop-up koncept i forbindelse med modeugen i Berlin til sommer. Målet er, at tre brands fra hvert land kan deltage, hvilket giver en pop-up stand på i alt 15 nordiske brands.
Tiltaget vil give de udvalgte brands muligheden for at komme helt tæt på de tyske forbrugere, og for at få afsat sine produkter til det tyske marked.
Ifølge eksportrådgiver Eva Sønnichsen bliver pop-up konceptet koordineret med modeugen i Berlin og vil blive nævnt modeugeprogrammet. Så til trods for at tiltaget har et forbruger-fokus, er det rimeligt også at forvente besøg fra et fagpublikum.
Eva Sønnichsen forklarer endvidere, at BIKINI Berlin har omkring 100.000 besøgende om ugen, hvor weekenden ikke overraskende repræsenterer hovedparten med ca. 25.000 besøgende pr dag.
BIKINI Berlin er beliggende i den vestlige del af Berlin i området omkring Kurfürstendamm, KaDeWe mv.
Det med småt
Selvom BIKINI Berlin stiller området gratis til rådighed, er deltagelse forbundet med udgifter, som virksomheden selv skal dække. Man skal blandt andet være klar til at bemande standen med eget personale, selv stå for at kunne modtage betaling for varer, ligesom Danmarks Ambassade i Berlin skal have betaling for koordinering af projektet.
Er jeres virksomhed interesseret i at være en del af konceptet, skal I tage kontakt til Eksportrådgiver Eva Sønnichsen, der formidler kontakten til BIKINI Berlin. Hun træffes via evason@um.dk eller på +49 305050 2123.
OBS! Deltagelse kan ikke garanteres og BIKINI Berlin står for udvælgelsen af brands.