AMOV: Revolver har leveret på alle parametre
A Man of Values CEO, Kasper Eis har grund til at være tilfreds oven på brandets indsats under modeugen.”Vi er stadig en bette lort i branchen,” lyder det fra AMOVs grundlægger, Kasper Eis. Derfor er han så meget desto mere godt tilfreds med sidste uges messe, der overraskede ham, ved at byde på betydelig større interesse fra udlandet end forventet.
Hvordan gik det på Revolver i forhold til dine målsætninger?
”Messen gik generelt langt over forventning for os. Det var specielt udlandet, der overraskede positivt. Vi havde nok ikke så tidligt i AMOVs levetid forventet interesse fra så mange spændende udenlandske butikker. Vi har en håndfuld nye kunder med hjem – og har derudover 20-30 ledetråde, som vi nu skal til at bearbejde. Så med vores oprindelige mål om at udvide kundegruppen med ca. 10 danske kunder og 10 udenlandske kunder, mener jeg, at Revolver har givet os en godt springbræt til dette. Det venter fortsat hårdt arbejde de kommende uger og måneder, men vi kunne ikke have forventet mere af messen.”
Var der noget, der overraskede dig i løbet af de tre dage?
”Jeg ved godt, at det lyder en anelse underdog-agtigt, men den største overraskelse var virkelig de mange besøg fra udenlandske kunder. Vi er stadig en bette lort i branchen – og er i høj grad fortsat et work in progress, så det var egentligt lidt overraskende, at store, udenlandske kæder selv kom til os. Og, måske endnu mere overraskende, at nogen havde hørt om os på forhånd. Men jeg tror, at vi rammer en global niche. Det er samme indtryk vores Kickstarter-kampagne og vores erfaringer fra sociale medier giver. Vi bliver aldrig de største i branchen, men vi har ret hurtigt fået skabt noget international interesse, specielt på grund af brandets koncepttanker.”
Hvad med uforudsete udfordringer?
”Det var vel egentligt at få tid til at spise min frokost. Når det er sagt, så skal vi fortsat arbejde med vores stand – og selve opbygningen af denne til messen. Der kan vi være en del skarpere. En af vores naboer havde fitting-modeller med på standen, hvilket var en god idé. En anden nabo havde en original corozo-nød med, for at kunne vise det materiale, som deres knapper er lavet af. Vi så mange smarte tricks. Vi må lære af de bedste – og så blive indendørs messe-verdensmestre om en 10-20 år.”
Hvordan synes du, at Revolver fungerede denne gang?
”Nu var jeg lidt efter Revolver og deres IKEA-løsning efter februar-messen. Men jeg må sige, at der denne gang ikke var det mindste at sætte en finger på. Set fra vores lille stand var der styr på både det kreative udtryk og på den gennemgående logistik. Endeligt var hallerne bundet godt sammen – jeg tror ikke, at nogen havde følelsen af at være i et A- eller B-området, og de store brands var spredt ud over hele messen. Og, vigtigst af alt, så kom der jo rent faktisk spændende internationale kundeemner, bloggere og modejournalister og hilste på. Så min holdning er, at Revolver har leveret på alle parametre. Vi er i modebranchen hurtige til at brokke os, når noget ikke fungerer – så det er vigtigt også at rose Maibom, Fenger og Carlsen, når det nu virkeligt fungerer.”
LÆS OGSÅ: “AMOV: Øvelse gør mester”