Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Becksöndergaard ekspanderer i Tyskland

Becksöndergaard satser endnu mere på travel retail - denne gang i Tyskland, som, ifølge direktør Lars Andresen, er en af mærkets største markeder.
Becksöndergaard satser endnu mere på travel retail - denne gang i Tyskland, som, ifølge direktør Lars Andresen, er en af mærkets største markeder.

Becksöndergaard åbnede i marts 2016 deres første fysiske butik i Københavns Lufthavn, men hvad der startede som en pop-up shop, blev siden gjort permanent, på grund af stor popularitet hos de rejsende.

Siden har det danske brand erfaret, at travel retail er en særdeles effektiv salgsstrategi for dem. Det har betydet, at Becksöndergaard nu satser på yderligere to lufthavnsbutikker, denne gang i Tyskland, og det er slet ikke tilfældigt:

”Generelt satser vi meget på det tyske marked, fordi det er vores hovedmarked – vi har 300 wholesale-kunder dernede. Derfor vil vi gerne vise, hvad vores brand kan i forhold til at have et helt koncept og en fysisk butik,” fortæller Lars Andresen, direktør i Becksöndergaard.

Den ene butik er netop åbnet den 1. december 2016 i Hamborg Lufthavn, og den anden åbner inden længe, den 25. februar 2017 i Düsseldorf Lufthavn.

Effektiv salgsplacering i lufthavnen
At åbne butikker i udlandet kræver dog nogle hensyn, forklarer Lars Andresen, og fortæller, at det især er at have ansatte i udlandet, der kan være en udfordring. Det kræver et selskab i Tyskland, kendskab til lokale regler omkring ansatte samt det at operere en butik i et andet land. For at være endnu bedre klædt på til den kommende lufthavns-ekspansion har Becksöndergaard per 1. december 2016 ansat Marina Munk, som Retail Operations Manager. Marina Munk har stor erfaring med lufthavnsbutikker og optimering af disse, da hun tidligere har arbejdet som key account koordinator i Københavns Lufthavn.

Begge nye butikker markerer virksomhedens fremadrettede arbejde med lufthavnsmarkedet, der er en velfungerende salgsplatform for Becksöndergaard, forklarer direktøren:

“Vores produkter og koncept passer godt til lufthavnen. Det er et ’Grab & Go’ koncept med mange farver og mønstre, som fanger folks opmærksomhed, og har en god pris. Alt i alt har vi stor tiltro til, at vi kommer til at passe godt ind i de tyske lufthavne, ligesom vi har erfaret med vores butik i Københavns Lufthavn”, siger Lars Andresen.