Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

RAINS leder efter ny direktør

Daniel Brix Hesselager skal hellige sig fuldt ud til forretningsudvikling, og hans afløser som administrerende direktør skal derfor findes.
Daniel Brix Hesselager skal hellige sig fuldt ud til forretningsudvikling, og hans afløser som administrerende direktør skal derfor findes.

Rains går et travlt forår i møde med blandt andet at flytte ind i nyt hovedkontor, at åbne butik i Paris og med at ansætte en ny administrerende direktør. Grundlægger og partner i RAINS, Daniel Brix Hesselager, har hidtil haft rollen som administrerende direktør, men de leder nu efter hans afløser.

Udskiftningen sker som en del af RAINS’ strategi om at have yderligere fokus på forretningsudvikling, og denne opgave skal Daniel Brix Hesselager have fuld fokus på fremadrettet.

”Rollen som administrerende direktør skal overlades til en ny specialiseret kompetence. Min rolle er i dag todelt imellem lederskab og forretningsudvikling og med de ambitioner, vi har for RAINS, så skal der være specialister på begge områder. Det var selvfølgelig en speciel beslutning at skulle videregive styringen, men det forekom mig som et naturligt initiativ. Jeg ser meget frem til at byde en ny direktør velkommen og jeg kan med sikkerhed sige, at det er en kanon sjov og udfordrende opgave,” siger Daniel Brix Hesselager til Dansk Mode & Textil.

Også RAINS’ anden grundlægger og partner, Philip Lotko, har tidligere på året skiftet sin stilling som marketingchef ud med en plads i teamet for forretningsudvikling. Denne afdeling bliver Daniel Brix Hesselager også en del af, når den nye administrerende direktør er fundet – en stilling, der består i at stå spidsen for det danske moderselskabs 26 ansatte i Århus samt datterselskaber i vækstmarkederne USA og Kina.

RAINS har formået at skabe et overskud før skat på 17,9 mio. kroner, og ambitionen er at blive global markedsleder indenfor regntøj og accessories. I dag sælges RAINS’ produkter gennem 4.600 forhandlere i 24 lande, og vækstraten har gennemsnitligt ligget på 50% i både top- og bundlinje, skriver Dansk Mode & Textil. Ejerne har derfor set på, hvordan den positive udvikling kan fortsætte:

”Vi har været igennem en omstruktureringsproces, som vi lige nu finpudser. Den skal skabe øget specialisering og forberede vores interne strukturer på organisationens fortsatte skalering. Vi har været igennem en række intense og turbulente år, og nu handler det om at skabe stabilitet og mere kraft i maskinrummet, så vi kan frigive flere ressourcer til at udvikle vores momentum,” siger Daniel Brix Hesselager.