Ugen i mode
Nyheder fra ind- og udland: Wood Wood i Milano, Danefæ støtter den gode sag og slutningen af måneden er lig med nye magasinforsider.Historiefortælling:
I AM THE STORY er Bestseller-brandet Objects nye platform, hvor der bliver delt personlige og ærlige historier om kvinder. Denne sæson teamer det danske modemærke op med Soleima, en dansk singer/songwriter og komponist, som har sat sig for at tilføre lyden af pop ærlighed og autenticitet.
Modeuge:
Wood Wood holdte for anden gang show under Milanos modeuge i mandags, og viste sin SS18-kollektion frem. Og meget passende i forhold til showdestinationen, havde Karl Oskar Olsen hentet inspiration fra den italienske provins, Campania.
I den gode sags tjeneste:
Danefæ har netop lanceret en App til børn og barnlige sjæle. Således kan man nu klæde Danefæ-ikonerne, Erik og Freja, på i et utal af sjove kombinationer af alt fra prinsessekroner, maracas og vikingesværd til badebukser, cowboystøvler og regntøj. Og i den gode sags tjeneste kunne brandet for nylig overrække Anja Ringgren Lovén, stifter af organisationen DinNødhjælp.dk, en check på knap 50.000 kr. Pengene stammer fra salget af to t-shirts til børn, hvor overskuddet gik ubeskåret til organisationen.
På forsiden:
Halima Aden, den kenyanske model, som bærer hijab, har igen fået en forside – denne gang på amerikanske Allure. Hendes første af slagsen var tidligere på måneden, på Vogue Arabia, ligesom hun også gik Kanye Wests Yeezy-show tilbage i februar.
Endnu en førstegangsforside på Vogue går til Paris Jackson, Michael Jacksons nu 19-årige datter, der har kontrakt med IMG Models. Hun pryder juli-udgaven Down Under i Australien.