Zizzi åbner sin sjette nationale webshop
Det danske pluz-size brand er klar med lanceringen af endnu en selvstændig webshop, og denne gang er det de tyske kunder, der får mulighed for at shoppe det populære tøj i et lokalt univers.Det går godt for det danske brand, Zizzi, der startede ud med at levere tøj i størrelse 42-56 til de kvindelige danske forbrugere i 2000. I dag driver virksomheden 116 butikker, fordelt primært i Skandinavien, samt en succesfuld webshop, der opererer selvstændigt i fem forskellige lande – og den portefølje bliver nu udvidet.
I dag lancerer brandet nemlig et helt nyt online univers i Tyskland, hvor de oplever en øget interesse fra plus-size-segmentet.
“Vi glæder os til at styrke vores tilstedeværelse i Tyskland og imødekomme de tyske forbrugeres efterspørgsel på vores varer. Som virksomhed er vores strategi selvfølgelig, at det gerne hurtigt skal være rentabelt at indtage nye markeder, og vi ser et stort potentiale i Tyskland. Ikke bare på grund af landets og markedets størrelse, men også fordi der allerede er massiv efterspørgsel på vores brand, som kunderne kender fra blandt andet Zalando og Otto.com,” fortæller Head of E-Commerce Erik Stengaaard-Pedersen om den stort anlagte lancering af Zizzi.de i en pressemeddelelse.
Målet er, at den nye webshop skal kunne byde på en oplevelse, der er lige så helheds- og serviceorienteret, som hvis kunden befandt sig i en fysisk butik, hvilket ligger i tråd med virksomhedens i forvejen omfattende omnichannel- og butiksstrategi, der udmundede i en et nyt fysisk indretningskoncept i juli måned i år.
Med Zizzi.de ønsker virksomheden derfor at skabe et fuldendt shoppeunivers, hvor de tyske kunder, udover at købe brandets tøj, også kan finde inspiration, få stylingtips og figurguides, deltage i kundeklub-kampagner samt læse om alt det, der rør sig indenfor mode.
Fokus på det lokale – også online
Det er ikke tilfældigt, at Zizzi nu lancerer sin sjette selvstændige nationale webshop. Tilbage i maj måned fortalte Erik Stengaard-Pedersen, at brandet forfølger en lokal strategi til deres online-handel, fordi det er den måde, de forventer at få størst rentabilitet på. Allerede på daværende tidspunkt var det tyske marked højt på ønskelisten hos det danske plus-size brand:
”Vi ved, at det skaber troværdighed, hvis vores kunder kan shoppe hos os i deres lokale sprog, og vi ved af erfaring at konverteringsraten er højere, når vores varer kan købes i lokalt sprog,” fortalte han dengang til Fashion Forum.
I dag driver Zizzi selvstændige webshops i seks forskellige lande, herunder Danmark, Norge, Sverige, Finland, Holland og Tyskland.