Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Tommy Hilfiger satser på overset forbrugergruppe

Det amerikanske modehus udvider sortimentet – og målgruppen. Tommy Hilfiger har netop lanceret en kollektion af både dame- og herretøj, der er lavet specielt til folk med handicap.
Det amerikanske modehus udvider sortimentet – og målgruppen. Tommy Hilfiger har netop lanceret en kollektion af både dame- og herretøj, der er lavet specielt til folk med handicap.

Det ikoniske amerikanske modehus, Tommy Hilfiger, har længe været kendt for sit tidsløse design, der kan passe til enhver – i hvert fald næsten. Brandet har netop annonceret en ny satsning, der har til formål at varetage endnu flere forbrugeres ønsker, nemlig mennesker, der har særlige fysiske behov, som sjældent tages i betragtning i designprocessen.

Den nye kollektion består af 37 herre og 34 dame designs og er baseret på Tommy Hilfigers SS18-sportskollektion. Ved at arbejde med justerede sømme og åbninger, er det hensigten at gøre det nemmere for folk med forskellige former for handicap at iklæde sig tøjet. For eksempel er kollektionen lavet med Velcro- eller magnetlukninger, i håbet om at gøre det lettere at tage af og på, ligesom det også gør det muligt at iklæde sig sit tøj med blot én hånd. Alle bukser er desuden lavet med justerede lægstørrelser for at give plads til eventuelle benproteser eller lignende støtteredskaber.

Den nye satsning kommer i forlængelse af modehusets lancering af en lignende børnekollektion, som så dagens lys for første gang sidste år. Denne var skabt i samarbejdet med både MagnaReady og Runway of Dreams, der begge arbejder for at udvide udbuddet af tøjmuligheder til funktionshæmmede.

Tommy Hilfiger selv beskriver udvidelsen som en naturlig opfølgning på den positive respons, brandet fik på kollektionen til børn.

“At gøre mode mere inkluderende og demokratisk har altid været en af kerneværdierne i brandets DNA. Den nye kollektion vil bygge videre på den vision ved at give bemyndigelse til folk med forskellige behov,” lyder det fra den garvede designer i en pressemeddelelse.

Den nye kollektion blev lanceret online den 18. oktober 2017.