Boozt: ”Vi vil gerne give tilbage til nordisk mode”
Strategy & Brand Director Kasper Staalsø fortæller om Boozts første sæson som hovedpartner på CFW, om at lægge langsigtede, fælles strategier og om lysten til at bakke op om den nordiske modescene.I slutningen af december blev det offentliggjort, at onlineforretningen Boozt.com fra 1. januar 2018 og de næste seks sæsoner er officiel hovedpartner på Copenhagen Fashion Week. Nu er Boozt så klar til sin første modeuge som partner – en modeuge, de ser rigtig meget frem til.
”Vi glæder os til at tage aktiv del i modeugen og støtte op om nogle af de forskellige modeugeinitiativer som Opening Dinner og The CFW New Talent Scene, hvilket vi anser som vigtige initiativer i modeugen,” fortæller Kasper Staalsø, Strategy & Brand Director hos Boozt, og tilføjer:
”Vi har altid bakket op om og selv deltaget i modeugen i København, men denne sæson ser vi frem til at være officielt til stede og bidrage hvor vi kan,” fortæller Kasper Staalsø, der blandt andet bliver en stor del af The CFW New Talent Scene.
”Norden har i lang tid være dygtig til at udklække nye designtalenter, og vi vil gerne bidrage til at udvikle disse brands. Af denne grund vil The CFW New Talent Scene være en konkurrence denne sæson, hvor vinderen modtager et mentorforløb med Boozt, som vil bidrage med coaching og hjælp til at nå deres fulde potentiale,” siger han videre.
Høje ambitioner for fremtiden
Grundet partnerskabets nylige opstart kan det nye samarbejde mellem Boozt og Copenhagen Fashion Week i sagens natur ikke slå de største gnister allerede denne sæson – under én måned efter, det officielt trådte i kraft. Men det betyder ikke, at ambitionerne ikke er høje. Langt fra.
”Efter modeugen skal vi sætte os sammen og udarbejde en langsigtet strategi for de næste tre år,” siger Kasper Staalsø videre og forklarer, at der især er to forskellige dagsordener på tapetet i det strategiske partnerskab. For det første i fællesskab at udvikle idéer til, hvordan man kan forlænge modeugen, så den stemning, de ambitioner og det branchesammenhold, som den står for, spreder sig mere ud over hele året – til gavn for både brands og arrangører.
”Vi skal finde ud af, hvordan vi kan støtte op om brands og modeugen, både i de to uger om året, hvor modeugen finder sted, men også resten af året” siger han.
Den anden ting, som de to nye partnere skal arbejde på de næste tre år, er vidensdeling. Nærmere bestemt at finde ud af, hvordan man i fælleskab kan videreudvikle Copenhagen Fashion Week’s eksisterende platforme og skabe nye formater ved hjælp af Boozts omfattende data- og forbrugerindsigt.
For Kasper Staalsø handler det i bund og grund om at bruge de respektive styrker til at stå endnu stærkere sammen.
”Copenhagen Fashion Week bidrager med en unik og velfungerende platform, og vi har adgang til brugbar viden om både brands og forbrugere, som vi i fællesskab skal finde ud af, hvordan vi bedst muligt kan videreformidle til gavn for hele den nordiske modescene,” siger han og tilføjer:
”Det, der er vigtigst for os lige nu, er at give tilbage til de brands vi samarbejder med, og det gør vi ved at bakke op om noget af det, der er allervigtigst for dem, nemlig modeugen,” siger Kasper Staalsø og forklarer, at Copenhagen Fashion Week repræsenterer en af de vigtigste samlingspunkter for hele den nordiske modescene, hvilket er grunden til, at de har valgt at prioritere deres indsats her.
”Vores mål er ikke at lave om på en allerede velfungerende platform. Det er ikke derfor, vi er med. Men vi kan ikke udelukke, at vi i fællesskab bliver inspireret til at prøve nye ting af, eller at der opstår nye muligheder undervejs. Vi glæder os til at se, hvordan det udvikler sig,” afslutter han.