Ugen i mode
Nyheder fra ind- og udland: Scoop skriver kontrakt med Prins Nikolai, Arket åbner tredje butik i Danmark og Gucci donerer penge til en amerikansk protestmarch.Modebriller
Det danske modehus Day Birger et Mikkelsen har netop løftet sløret for en brillekollektion i samarbejde med optikerkæden Louis Nielsen. Den indeholder 18 forskellige designs, der mikser de to brands styrker.
Kollektionen sættes til salg den 5. marts 2018 i Louis Nielsen-butikker over hele landet.
Royal modelkarriere
Efter at have gjort sin catwalk-debut under den netop overståede modeuge i London for det ikoniske britiske modehus Burberry tager Prins Nikolai næste skridt i sin modelkarriere. Han har nemlig skrevet under på en kontrakt med det danske modelbureau Scoop Models, ligesom han efter sigende allerede er blevet kampagneansigt for det danske jeansmærke Won Hundreds nye kollektion.
Ny Arket-butik
H&Ms nye satsning Arket har fart på i Danmark. Brandet, der blev lanceret for under ét år siden, åbnede i løbet af sit første leveår en butik på Købmagergade i København og annoncerede for nyligt åbningen endnu en i Københavns Lufthavn. Nu løfter Lyngby Storcenter så sløret for, at den næste Arket-butik vil være at finde på deres ombyggede 1. sal. Her vil Arket få 1000 kvadratmeter at boltre sig på og vil udover en decideret modeforretning også have en tilhørende café i nordisk tema.
Den nye Arket-butik ventes at slå dørene op til november.
Bæredygtig inderst inde
Undertøjsbranchen har fået en ny spiller på banen. Danske Aesthete er klar til at lancere deres bæredygtige undertøj produceret i hamp og silke – som de første i verden til at bruge denne materialekombination. I forbindelse med brandets lancering afholdes der et pre-event i Nomad Workspace den 5. april 2018, hvor der ud over en præsentation af tøjet også er mulighed for at studere materialefibrene samt høre oplæg af blandt andre forfatter til bogen Æstetisk Bæredygtighed, Kristine Harper, samt Aesthetes lettiske producent, der vil fortælle om bæredygtig produktion.
Åbningseventet er åbent og tilmelding er derfor ikke nødvendigt. Læs mere her.
Nyt ansigt på Euroman
Euroman har netop offentliggjort ansættelsen af Laura Labarca som ny redaktionschef. Hun kommer fra en stilling som premiumchef på Politiken og har tidligere bestridt redaktørstillinger på både Berlingske og nyhedsmediet BNB. På Euroman vil hun få ansvar for daglig styring og eksekvering af deres brede vifte af journalistiske kanaler.
Laura Labarca tiltræder sin stilling som redaktionschef den 1. april 2018 og afløser Jens Vilstrup, der bliver chefredaktør på Ud&Se.
Vokseværk
Efter ugers spekulationer på de sociale medier har det franske modehus Jacquemus, med designer Simon Porte Jacquemus i spidsen, netop offentliggjort, at deres kvindekollektion vil blive akkompagneret af en herrekollektion fra juni måneds parisiske modeuge. Designeren har i ugerne op til offentliggørelsen antydet, at han har fået nyt job, hvilket viser sig at være tilføjelsen af herretøj til brandets portefølje.
Protestdonation
I kølvandet på det tragiske skoleskyderi i Florida, der fandt sted den 14. februar, har det italienske modehus Gucci taget politisk initiativ. De har doneret 500.000 dollars til at støtte en planlagt protestmarch imod våben i Washington den 23. marts. Donationen kommer ikke som nogen stor overraskelse, da Gucci tidligere har brugt social aktivisme i deres fotokampagner, ligesom at de benyttede deres Chime for Change-kampagne til at samle ind til pige- og kvinderettigheder i 2013.
Debutsamarbejde
Helt i tråd med tidsånden, løfter Gina Tricot sløret for et nyt designsamarbejde – deres første af slagsen. High street-mærket har nemlig lavet en kollektion sammen med den svenskfødte, Los Angeles-baserede designer og influencer Anine Bing med navnet ANINE BING <3 GINA TRICOT. Den 30-styk store kollektion vil kombinere Gina Tricots styrker indenfor denim og jersey med Anine Bings californiske afslappede attitude.
Kollektionen vil være til salg på brandets egen hjemmeside samt i udvalgte Gina Tricot-butikker fra den 12. april.