Ny administrerende direktør i Studio Feder: “Vi har potentiale til at ekspandere internationalt"
Med tidligere stillinger hos Shell, Bang & Olufsen og senest som Vice President EMEA hos Fritz Hansen træder Mads Hummelmose ind i rollen som administrerende direktør i Studio Feder. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse. Det danske brand Studio Feder blev stiftet tilbage i 2018 og har siden slået sig op på tekstiler til hjemmet og tøjkollektioner i neutrale farvenuancer og enkle snit. Det er med store ambitioner, at Mads indtager stillingen som administrerende direktør: Først og fremmest vil han udvide og styrke samarbejdet med de danske forhandlere, vækste brandets onlineplatform og til sidst nå ud over landets grænser.
Studio Feders ambition er at producere kvalitetsstærke produkter med omtanke for miljøet, skriver de på deres hjemmeside. Noget, som Mads Hummelmose også ser som en vigtig katalysator for deres internationale ekspansion:
“Markederne efterspørger ansvarlige brands og stiller i højere grad krav til social ansvarlighed og bæredygtighed. Det er en helt central del af Studio Feders DNA sammen med vores skandinaviske æstetik. På den baggrund tror jeg på, at vi har potentiale til at ekspandere internationalt også.”
I forlængelse af stillingen som ny administrerende direktør har Mads Hummelmose også investeret i virksomheden, så han nu har samme ejerandel som brandets stifter Sascha Feder. For sidstnævnte er denne tilføjelse et nyt kapitel i hendes iværksætterdrøm og med til at “løfte virksomheden yderligere,” uddyber hun i pressemeddelelsen.
For Mads Hummelmose udgør Studio Feders nuværende omsætning på et tocifret millionbeløb en vigtig brik i fremtidsplanerne. Hans vision er at fordoble salget i Danmark over de kommende tre år og opbygge en økonomisk bæredygtig virksomhed, så virksomheden kan nå nye højder.