Dansk solbrillefirma satser stort på det sydøstasiatiske marked
Herhjemme er MessyWeekend især kendt for deres udvalg af solbriller – og nu er de klar til at indtage nye markeder og brede kendskabet endnu mere ud.MessyWeekend, der tilbage i 2018 startede deres virksomhed i et loftslokale på Købmagergade i København, samarbejder i dag med over 1000 forhandlere og dækker 35 markeder verden rundt. Og i år er der endnu flere ambitioner på programmet for det danske brillebrand.
Virksomheden, der tilbyder et bredt sortiment af både af solbriller, skibriller og bluelight-briller, har netop annonceret, at de udvider deres globale tilstedeværelse ved åbning af første butik i Vietnam i stormagasinet Takashimaya. Det skal være den første ud af ti åbninger i Sydøstasien over det kommende år.
Men hvorfor satser MessyWeekend på netop Asien? Ifølge medstifter og Co-CEO af MessyWeekend, Mads Koch Petersen skyldes det, at Asien er “et uudnyttet marked med store vækstmuligheder,” og at det er interessant at pege væk fra et marked som USA, der i forvejen gør sig relevant hos mange virksomheder. Også interessen for luksusprodukter vokser på det asiatiske marked, og derfor mener MessyWeekend, at de med deres skandinaviske designs af høj kvalitet er relevante for forbrugerne, fortæller de i en pressemeddelelse.
Allerede i november måned åbnede virksomheden op for det asiatiske marked, da de sammen med lokale distributører etablerede sig i flere butikker i både Thailand og Singapore. Ifølge Udenrigsministeriet har MessyWeekend formået at sætte hurtigt gang i forretningen og sælger nu mellem 500-1000 produkter i Thailand hver anden uge.
I løbet af de næste 12 måneder håber MessyWeekend at åbne butikker i både Vietnam, Thailand, Filippinerne, Indonesien og Kina. Denne satsning ser de som en vigtig milepæl i deres globale ekspansion og for deres vækststrategi.