Medvind for dansk børnetøjsbrand: britisk førstepræmie og butiksåbninger i Sydkorea og Singapore
Det danske børnetøjsbrand Molo oplever stor international vækst og har netop vundet guld ved britisk prisuddeling.Med forhandlere i hele 42 lande mærker det danske børnetøjsbrand Molo sin vækst på det internationale marked – blandt andet med deres senest tilkomne butikker i Shinsegae Department Store i Sydkorea og Paragon Shopping Centre i Singapore. Ifølge Molo understreger butiksåbningerne deres ambition “om at bringe ansvarlig børnemode ud på det globale marked,” som de skriver i en pressemeddelelse. Siden 2003 har Molo arbejdet på at producere økologiske børnekollektioner i farverige og mønstrede materialer til børn i alderen 0-16 år – dette med fokus på at ”forene kreativitet, kvalitet og ansvarlighed.”
Udover butiksåbningerne har brandet netop også vundet førstepladsen som ‘Best Fashion Brand’ ved den britiske prisuddeling City Kids Green Awards 2024, der fremhæver enkeltpersoner, brands, skoler og institutioner, der aktivt arbejder for en mere bæredygtig fremtid. Prisen ‘Best Fashion Brand’ har til formål at anerkende brands med et særligt fokus på ansvarlighed og innovation.
Ifølge juryen er netop Molos fokus på ansvar værd at anerkende: “Molo er tydeligvis et brand med ægte passion og engagement i ansvarlighed – både nu og i fremtiden,” fortæller Bianca London, der er Website Director og Media Consultant ved Glamour UK. Også for CEO hos Molo, Mogens Jepsen, er netop denne bemærkelse med til fortsat at motivere brandet i at holde fokus på ansvarsfuld tøjproduktion uden at gå på kompromis med designet:
“Denne pris er en stor ære og et vidnesbyrd om vores dedikation til at skabe børnetøj, der kombinerer design og ansvarlighed. Anerkendelsen styrker vores ambition om at fortsætte vores rejse mod en endnu mere ansvarlig fremtid.”