Noa Noas konkursbehandling, Guldknappen 2024 og H&Ms pre-loved-kollektion
Oktober bød blandt andet på prisuddelinger og prisnomineringer, Martin Asbjørns afsked med Remain og en podcast om markedsføring på TikTok. Læs eller genlæs månedens mest læste artikler her.1. Virksomhed bag Noa Noa under konkursbehandling
Efter først en tvangsopløsning og siden en indledt rekonstruktion er Nordic Fashion Brands A/S nu under konkursbehandling.
2. Slow fashion-brand vinder Guldknappen 2024
Lørdag aften løb SalonSalon afsted med ALT for damernes hæderspris.
3. 20 år med designsamarbejder: H&M lancerer pre-loved-kollektion med ikoniske styles
For at markere tyve år med ikoniske designsamarbejder har H&M indsamlet tøj fra alle tidligere samarbejder for at gensælge dem og give dem nyt liv.
4. Martin Asbjørn stopper hos Remain
Efter blot 14 måneder stopper Martin Asbjørn og Remain Birger Christensen deres samarbejde. Det har Martin Asbjørn i dag selv meldt ud via LinkedIn.
5. CEO i Kinraden: “Jeg er vanvittigt dygtig til at arbejde med kreative mennesker”
Hvordan skaber man en modekarriere? Vi har spurgt folk fra branchen om hvilke uddannelser, chefer og gode råd, der har formet deres vej. Her er det CEO i Kinraden Christina Neustrups fortælling.
6. Her er de nominerede til Elle Awards 2024
I år er der ti kategorier, der spænder over blandt andet årets brand, årets præstation og årets uundgåelige. Se den fulde liste af de nominerede herunder.
7. Fra Icon Visions til Ce.nterprise: “Nu ligger min energi i alt det, der foregår rundt om selve produktet”
’Creative direction/Design/Branding’ – sådan står der nu på den tidligere Instagram-profil for brandet Icon Visions, der lukkede ned i januar. Profilen har nu skiftet navn til Ce.nterprise, og indehaver Cecilie Jørgensen er klar til at præsentere sit nye projekt. Et projekt, der i første omgang indebærer et samarbejde med Adidas.
8. Markedsføring på TikTok: “Det er ikke noget, man kommer sovende til”
TikTok bliver ved at fylde mere og mere, og hvis du ikke allerede er der som virksomhed, er der ingen grund til at tøve, lyder det fra Load Creatives medejere i den seneste episode af Fashion Forum på lyd.
9. Dansk virksomhed i nordisk samarbejde om digitalt produktpas
Trimco Group har sammen med den norske virksomhed Kezzler udviklet et digitalt produktpas til det norske modehus Holzweiler.
10. Til dagligt designer Line Hangaard for Jil Sander, og i sidste uge var hun jurymedlem for en stor, dansk modepris – dette bed hun mærke i
I sidste uge blev vinderen af Wessel & Vett Fashion Prize fundet. Og det var det blot tre år gamle brand Stem, skabt af Sarah Brunnhuber, der løb med sejren foran OpéraSport, Sunflower og Skall Studio. En af dem, der sad i juryen, var Line Hangaard, Woman Senior Designer hos Jil Sander – en stilling, hun har bestredet siden 2020.