Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Designpartnerskab forener ikoniske striber og dansk kvalitet

Mads Nørgaard – Copenhagen og JBS Textile Group A/S forener begge brands' klassikere i nyt designsamarbejde.
Mads Nørgaard – Copenhagen og JBS Textile Group A/S forener begge brands' klassikere i nyt designsamarbejde.

Når to brands går sammen om et kollektionssamarbejde, skal det gerne være ’best of both worlds’, hvor begge brands er tydeligt repræsenteret i produkterne. Og det er tilfældet med det nye samarbejde mellem Mads Nørgaard – Copenhagen og JBS Textile Group A/S, der bliver lanceret i denne uge. Kollektionen består af en række af JBS’ klassiske styles som undertrøjer, herreunderbukser, en langærmet bluse, longjohns og en t-shirt – alt sammen genfortolket af Mads Nørgaard med, selvfølgelig, sorte og hvide striber.

De to familiedrevne virksomheders letgenkendelige design-dna stammer fra den lange historik, som har fulgt med de to virksomheder i tre generationer. JBS blev grundlagt i 1939 af Jens Bjerg Sørensen, mens Mads Nørgaard overtog virksomheden og butikken Nørgaard på Strøget i 1986, som hans far Jørgen Nørgaard åbnede i 1958. Jørgen Nørgaards far Marius Nørgaard åbnede i starten af 1940’erne Nørgaard Tricotagefabrik, som specialiserede sig i strikvarer. På den måde har begge virksomheder en lang arv og tekstiltradition, de hver især lægger en ære i og nu vil hylde med samarbejdet.

LÆS OGSÅ: Bag om Mads Nørgaard: “Tøj og mode har fyldt rigtig, rigtig meget. Som tekstil, materiale og symbol på det, der sker i verden”

“Det er med ydmyghed, at vi tilfører vores signaturdesign til JBS’ produkter, der har kunne begå sig i sin traditionelle form i årtier. Mads Nørgaard – Copenhagen og JBS er to familieejede brands med værdier, der matcher hinanden. Vi har fulgt hinandens udvikling i mange år og ser nu frem til et langvarigt samarbejde,” lyder det fra Mads Nørgaard i en pressemeddelelse.

“Vi er begejstrede for samarbejdet med Mads Nørgaard – Copenhagen, der giver os mulighed for at forny vores ikoniske undertøj med deres ikoniske design. Dette partnerskab bygger på gensidig respekt for den historie, som begge brands bringer med i samarbejdet. Begge brands har en ambition om at værne om traditioner og samtidig være innovative og introducere nye produkter til markedet,” udtaler Nicolai Hartung, salgs- og marketingchef hos JBS.

Kollektionen, som også suppleres af en serie af boksershorts med Mads Nørgaard – Copenhagens striber og farveunivers, er den første i et planlagt længere samarbejde mellem de to brands. Den første kollektion kan findes i udvalgte herretøjsbutikker og stormagasiner.