Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Pandora på listen over Best Global Brands 2024

For første gang er Pandora med på listen over verdens 100 mest værdifulde brands, der er offentliggjort i dag. 
For første gang er Pandora med på listen over verdens 100 mest værdifulde brands, der er offentliggjort i dag. 

Den globale konsulentvirksomhed Interbrand står bag den årlige Best Global Brands-liste, der siden år 2000 har målt og rapporteret værdien af verdens største brands. Interbrand måler værdien af et brand ud fra tre kerneparametre: finansiel præstation, brandets rolle i købsbeslutninger og konkurrencemæssig styrke. Og for første gang får LEGO nu selskab af et andet dansk brand på listen, nemlig Pandora. 

“Vi er stolte over, at Pandora nu er blandt verdens 100 mest værdifulde brands. Det viser, at vores strategi virker. Pandora er i dag meget mere end vores ikoniske charms-armbånd. Vi er verdens største smykkebrand og leverer kvalitetssmykker med mening til millioner af mennesker globalt,” fortæller Alexander Lacik, CEO hos Pandora, i en pressemeddelelse. 

Pandora har siden 2019 løftet sin indtjening med 28 procent og har samtidig reduceret sin CO2-udledning med 27 procent på tværs af hele forsyningskæden. For kun få uger siden meldte selskabet desuden ud, at de nu var overgået til 100 procent genanvendt sølv og guld i produktionen. 

Pandora er nummer 91 ud af 100 på Interbrands liste, mens LEGO er nummer 58. På en førsteplads ligger Apple, efterfulgt af Microsoft på andenpladsen og Amazon på tredjepladsen. Pandora er sammen med Cartier og Tiffany & Co. blandt de eneste smykkebrands på listen, mens mode- og luksusbrands som Louis Vuitton, Nike, Chanel, Gucci, Zara, Adidas, Dior og Prada også er repræsenteret. 

Se den fulde rangering af de 100 brands her.