Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Billede fra Zeistgeist under den tyske messe ISPO Munich
MODEUGE

CIFF etablerer samarbejde med ISPO Munich

Samarbejdet bringer styrket fokus på brands inden for denim, sportstøj, streetwear og sneakers og lægger ud med en CIFF-stand på ISPO Munich.
Samarbejdet bringer styrket fokus på brands inden for denim, sportstøj, streetwear og sneakers og lægger ud med en CIFF-stand på ISPO Munich.

Når sportstøjsmessen ISPO Munich åbner i starten af december i år, bliver det samtidig det første skud på stammen af et nyligt etableret samarbejde med CIFF. Samarbejdet skal især understøtte athleisure-feltet, hvor mode og sport smelter sammen og skal bane vej for “forretningsmuligheder og vækstpotentiale for endnu flere detailhandlere på tværs af kategorier”, som CIFF selv formulerer det i en pressemeddelelse.

CIFF vil have en række danske street-, sports- og athleisure-wear brands med sig, som skal være med til at udvide kendskabet til dels de danske brands, men også eksponere en mere fashion-forward retning inden for feltet. Som en del af aftalen vil der under ISPO være et program for presse og samarbejdspartnere, ligesom ISPO Munich selv vil have en partnerstand på CIFF under vintermodeugen.

“Vi er begejstrede for at samarbejde med CIFF, der er en af Europas førende modeplatforme. Sport og mode smelter stadig mere sammen, og de traditionelle grænser mellem kategorierne er i opbrud. Det skaber spændende muligheder for brands og detailhandlere, og det momentum vil vi gerne løfte i fællesskab. Især i Skandinavien har sports- og modebrands i årtier været gensidige inspirationskilder; de forskellige brands har lært af hinanden og sammen skabt nye materialer, innovative designs og tøj, der matcher tidsånden. Dette potentiale ønsker vi at udnytte, støtte, synliggøre og udvikle,” lyder det fra Tobias Gröber, administrerende direktør for Consumer Goods og direktør for ISPO Group, om samarbejdet.

CIFFs stand vil ligge op ad konceptet Zeitgeist by ISPO og 520M by Highsnobiety, hvor brands som VEJA, Haglöfs, Adidas Terrex og Asics udstiller.

“Fremtidens mode skabes gennem stærke partnerskaber, generøs vidensdeling, tætte samarbejder og en åbenhed på tværs af grænser, modekategorier, kulturer og køn. Det er det helt rette tidspunkt at danne nye alliancer med dygtige partnere fra vores nabolande, og vi er begejstrede over, at vi nu kan slå kræfterne sammen og dele vores visioner for fremtidens mode med de talentfulde folk hos ISPO Group,” slutter Sofie Dolva, direktør for CIFF.