Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MODEUGE

Cecilie Bahnsen fremviser stort, internationalt samarbejde ved Paris-show

Cecilie Bahnsen har flere gange i sine samarbejder med Asics bevist, at hendes feminine, blomsterfulder univers går godt i spænd med tekniske detaljer og outdoor-materialer. For selvom Cecilie Bahnsen kjoler virker sarte og fine, er de skabt til hverdagsbrug – til lige at binde op, når man hopper på cyklen eller style med et par sneakers, så alle dagens ærinder kan ordnes uden problemer. Og det bevises endnu en gang med det nye samarbejde, som Cecilie Bahnsen netop har løftet sløret for i anledning af brandets SS25-show i Paris, som finder sted i eftermiddag.

Denne gang er samarbejdet med The North Face, som er kendt for sine vejrbestandige egenskaber og praktiske, men cool silhuetter. Samarbejdet består af syv dele med blandt andet en kjole, men selvfølgelig også jakker, vandrestøvler og tasker i slidstærke materialer, der kan tåle det meste vind og vejr – lige i The North Faces ånd. Cecilie Bahnsens præg kommer til syne i broderier, blomsterapplikationer og puffede silhuetter.

“Når man er skandinavisk, spiller funktionalitet en stor rolle i, hvordan vi bærer kollektionen, og hvordan vi designer. Tøjet skal fungere i det virkelige liv – vi cykler i vinden, det regner, naturen bestemmer, og vores tøj skal kunne klare det hele. Vi taler meget om, hvordan vi kan bære kollektionen i hverdagen, og The North Face er meget tro mod, hvordan vi ser vores community bruge vores tøj ude i verden. Så det gav helt naturligt mening at arbejde sammen og se, hvad vi kunne skabe. Jeg føler, at vi virkelig har løftet hinanden, og vi er meget begejstrede for, hvad vi har skabt,” fortæller Cecilie Bahnsen, grundlægger og kreativ direktør af brandet, i en pressemeddelelse.

Samarbejdet er også et led i Cecilie Bahnsens fortsatte globale ekspansion og vil både blive solgt på brandets egen hjemmeside samt i udvalgte The North Face-butikker verden over.

“Vi er begejstrede for at kunne annoncere vores partnerskab med The North Face. Som verdens førende outdoor-mærke beundrer vi virkelig deres dedikation til innovation og teknisk ekspertise, som, kombineret med Cecilie Bahnsens feminine couture-univers, skaber et unikt samarbejde. Vi er stolte af stærkt kvindeligt lederskab og er glade for, at Cecilie har kunnet hente inspiration fra en tidlig kvindelig designer hos The North Face, Ingrid Harshbarger, som var kendt for sit fine håndværk og flotte design. For Cecilie Bahnsen er partnerskabet en del af en større strategi for global ekspansion og indtræden i nye kategorier,” lyder det fra Mie Ejdrup, der for nyligt tiltrådte som CEO for Cecilie Bahnsen, i pressemeddelelsen.

Kollektionen bliver sat til salg i foråret 2025.