Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Fashion Transparency Summit er klar til runde to

Tiden er ikke længere til, at hvis man har fundet på noget smart og innovativt indenfor bæredygtighed, så holder man løsningen hemmelig. Hvis en grøn omstilling af modeindustrien skal lykkes bare nogenlunde, er der brug for vidensdeling og transparens. Det er det, Fashion Cloud vil cementere med deres topmøde Fashion Transparency Summit, der første gang fandt sted i november 2023. Nu er de ved at være klar til anden udgave, som finder sted til november i Amsterdam. Fashion Cloud er en wholesale-platform, der har en mission om at løfte modeindustrien ved at skabe et fælles netværk – blandt andet til vidensdeling.

Fashion Transparency Summit har en række store handelsplatforme som medværter, der blandt andet inkluderer Zalando, Boozt, Magasin du Nord, De Bijenkorf og Selfridges. Ved topmødet vil pionerer fra branchen dele deres førstehåndsoplevelser og erfaringer med transparens og bæredygtighed, så andre virksomheder kan drage nytte er deres læring. Topmødets slogan er da også “Fashion Needs Transparency”, og det vil også blive slået fast gennem masterclasses, case studies og netværksmuligheder.

“På Fashion Transparency Summit deler vi vores perspektiv som brand på, hvordan bæredygtighedsdata danner grundlaget for at måle alle bæredygtighedsrelaterede mål. Topmødets praktiske, handlingsorienterede tilgang er en ægte game-changer, der sikrer, at deltagerne forlader arrangementet inspirerede og klar til at implementere nye strategier i deres organisationer,” fortæller Juliane Nowakowski i en pressemeddelelse. Hun er Head of Sustainability & Corporate Responsibility hos webshoppen Tom Tailor, der også deltager i topmødet.

Topmødet kommer til at have tre hovedfokusområder, som omhandler politik, data og samarbejde.

“Topmødet samler et netværk af førende brancheeksperter og giver modebrands muligheden for at lære, hvordan bæredygtighedsdata sikrer overholdelse af nuværende og kommende lovgivninger, samtidig med at de imødekommer forbrugernes skiftende krav. Ved at tilbyde praktiske løsninger skaber vi i fællesskab strukturelle ændringer i branchen,” lyder det fra Alies ter Kuile, direktør og medgrundlægger af Fashion Cloud, i pressemeddelelsen.

Anden udgave af Fashion Transparency Summit finder sted 5. november 2024 i Eye Film Museum i Amsterdam, og billetter kan købes her.