Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Model iklædt Neo Noir

Neo Noir leverer imponerende årsregnskab

Bundlinjen er vokset med 85% siden sidste år, viser brandets regnskab for 2023/24.
Bundlinjen er vokset med 85% siden sidste år, viser brandets regnskab for 2023/24.

Det danske modebrand Neo Noir har hvert år siden 2018 kunne skrive et tocifret millionbeløb på årsresultatet. I år er brandet helt oppe at ramme næsten 74 millioner kroner. Et beløb, der er vokset med 85 procent siden sidste år, hvor årsresultatet lå på knap 40 millioner. Men væksten er ikke kun at se på bundlinjen.

På et år er antallet af heltidsansatte medarbejdere steget fra 35 til 40, og egenkapitalen er samtidig vokset med 22 procent til lige over 230 millioner kroner. I regnskabet for 2022/23 fremviste Neo Noir en bruttofortjeneste på 64,3 millioner. I år lyder det tal på 102,2 millioner kroner – hvilket her giver en stigning på næsten 60 procent.

Siden Ole Overbeck og Niels-Henrik Henriksen grundlagde Neo Noir i 2012, har brandet stort set kun oplevet økonomisk fremgang. Kun i de corona-ramte år 2021 og 2022 oplevede brandet, som så mange andre, tilbagegang. Ole Overbeck og Niels-Henrik Henriksen har en fortid sammen i Saint Tropez, som Niels-Henrik Henriksen solgte i 2002. Dengang var Ole Overbeck salgschef i Saint Tropez, hvor han blev indtil 2005.