Wood Woods nye ledelse, modeuge og Emily in Paris-effekten
Fra ledelsesskift til showanmeldelser – august bød på lidt af hvert. Læs eller genlæs de 10 mest læste artikler i august.1. De skal lede Wood Wood fremad
Efter Wood Wood blev tilføjet til DK Companys portefølje i løbet af foråret, kan brandet nu præsentere sit nye management team.
2. Emily in Paris-effekten smitter også af på danske brands
En produktvisning i den hyperpopulære Emily in Paris-serie kan betyde et boom i salg og nye følgere for mode- og smykkebrands – og det mærkes også hos flere danske brands.
3. Jeg holder fast i håbet for sæson 2 af Danmarks næste tøjdesigner
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg sad tilbage med en skuffet fornemmelse, da første sæson af ‘Danmarks næste tøjdesigner’ rullede over skærmene sidste efterår. Det skrev journalist Amalie Theils Uebel, der dog har helt andre forventninger og håb til talentprogrammets nye sæson.
4. Dansk undertøjsbrand rykker op i nordisk top 3
Tre år efter Underprotections første B Corp-vurdering er de nu klar med runde to, der viser en markant forbedring.
5. ‘Yvonne Koné’ i soft rebrand under ny kreativ ledelse
Da Yvonne Koné i december 2023 meddelte, at hun ville træde ud af virksomheden i eget navn, var det endnu uvist, hvem der skulle overtage både ejerskab og kreativ ledelse.
6. Rotate enters a new era of elegance
If Rotate were a family member, they’d definitely be the fun aunt or the cool sister. While many Danish brands emphasise practicality and comfort, Rotate boldly challenges conventions, celebrating the female form with unapologetic flair.
7. Ny CEO hos Cecilie Bahnsen
Mie Marie Ejdrup overtager 1. september rollen fra Kristine Hanna Løbner. Efter over seks år som CEO har Kristine Hanna Løbner valgt at trække sig fra rollen for at prioritere mere tid med familien.
8. Et af tidens helt virale glam-brands lander i Illum
Charlotte Tilbury har længe været et navn blandt A-liste Hollywood-stjerner, men nu hitter hendes beauty-brand på TikTok og lanceres i Illum i København.
9. Malene Malling om at skabe La Bagatelle: “En meget personlig, intim og skræmmende proces”
I den nyeste episode af Fashion Forum på lyd, reflekterer modeugeaktuelle La Bagatelle-grundlægger Malene Malling om starten på brandet, om at deltage i modeugen fra en anden vinkel og modemediernes udvikling.
10. 5 shows, der viste hvordan et modelcast bør se ud i 2024
Sinéad O’Dwyer og Gestuz hævede på forskellig vis standarden for inklusion og kropsdiversitet på catwalken under den seneste modeuge – men de var ikke alene om det.