'Yvonne Koné' i soft rebrand under ny kreativ ledelse
Da Yvonne Koné i december 2023 meddelte, at hun ville træde ud af virksomheden i eget navn, var det endnu uvist, hvem der skulle overtage både ejerskab og kreativ ledelse. Dengang ejede Yvonne Koné selv 50 procent af virksomheden, mens Johan Caspar Foghsgaard ejede de resterende 50 procent. Nu står virksomheden 100 procent i Johan Caspar Foghsgaards navn, og Laura Meldal Westerskov Nørgaard har overtaget rollen som kreativ direktør.
“Som en del af vores nye retning vil vi gennemføre en soft rebranding med en finjustering af vores visuelle identitet og en fornyet markedsføringsstrategi, der afspejler vores vision for fremtiden. Af respekt for Yvonne og for at symbolisere en ny begyndelse, vil vi ændre virksomhedens navn til Koné. Det er et navn, som har en klar forbindelse til vores rødder, samtidig med at det manifesterer vores forpligtelse til at forny og udvikle os,” fortæller Laura Meldal Westerskov Nørgaard i en pressemeddelelse.
“Vores produkter vil fortsat repræsentere den udsøgte håndværksmæssige kvalitet og luksus, som vores kunder kender og elsker. Vi vil bygge videre på det eksisterende fundament med stor omhu samtidig med, at vi tilføjer vores egne kreative præg for at bringe brandet til nye højder,” lyder det videre i pressemeddelelsen fra Koné.
Laura Meldal Westerskov Nørgaard, der satte sig i stolen tilbage i marts og nu skal stå for Konés nye kreative retning, har en uddannelsesbaggrund fra Teko og har arbejdet hos flere store og små brands i sin 20 år lange karriere. Den første kollektion for Koné af Laura Meldal Westerskov Nørgaard vil blive lanceret under Copenhagen Fashion Week SS25.