Første kig på Melissa Bechs Rouge Edit
Under modeugen i august lanceres Rouge Edits første kollektion efter brandets rebranding. En kollektion og univers som Brand Developer Specialist hos Bestseller, Melissa Bech, står bag. Det er netop sin store erfaring med brandudvikling, som hun trækker på her – mange vil nok huske hende fra Blanche og senest fra Enkel Studio.
LÆS OGSÅ: Melissa Bech skal hjælpe Bestseller mod nye kundegrupper
Rouge Edit udspringer af Vila-brandet, men får nu sin egen og helt nye identitet. Med en kernemålgruppe af kvinder i storbyer som Amsterdam, Paris og vores egen København, er stilen feminin, men også med øje for praktik.
“Man skal kunne cykle i tøjet,” som Melissa Bech siger – og kan man tilføje en designdetalje, der kan justere størrelsen på tøjet, er det i følge hende også optimalt. “Det kigger vi meget på,” siger hun.
En key style i kollektionen er bouclé-jakken i uld-blanding, der kan styles i en meget feminint og mere råt med en t-shirt og jeans. Noget, der reflekterer Melissa Bechs egen stiludvikling.
“Jeg er selv blevet mere feminin i min stil. Jeg går selv mere efter at blande udtryk, og det ser man afspejlet i Rouge Edits rene linjer og sporty detaljer, men samtidig superfeminint med broderie anglaise, 3D-blonde, soft-suiting og mere kropsnære silhuetter, hvor de oversized habitjakker og bukserne er blevet lidt mere 90’er-fittede. Scandi coolness blandet med fransk chic,” fortæller hun.
Netop broderie anglaise bliver også omdrejningspunktet i den community-building, der blandt andet skal bygges op om en række workshops.
“Drømmen er, at folk får følelsen af at lære noget nyt hver gang, de deltager i et af vores arrangementer. Rouge Community skal bygges op om læring og oplevelser; det kan være et broderi- eller tie-dye workshop eller lignende,” slutter Melissa Bech og fortæller, at der vil komme en smagsprøve på brandets workshops til lanceringen den 6. august, og at yderligere to arrangementer er planlagt til efteråret.