Den 1. januar 2025 træder Martin Lundgaard ind i rollen som ny CFO hos Green Cotton Group. Med sin erfaring fra en tilsvarende stilling hos Søstrene Grene – og med en baggrund inden for vækstrejser og økonomistyring – skal han bidrage til at styrke private label-virksomhedens stategiske udvikling.
“Green Cotton Group står overfor en spændende rejse de næste år, og jeg glæder mig til at være en del af det. Jeg søgte en værdibaseret virksomhed, som samtidig bød på udfordringer internationalt, og det må jeg sige, at jeg har fundet,” siger Martin Lundgaard om sin kommende rolle i en pressemeddelelse.
Martin Lundgaard bliver en del af direktionen, som også består af CEO Lasse Simonsen og Sanne Nørgaard.
“Der er enighed om, at det er Martin, der med sin erfaring og forretningsforståelse skal være med til at bringe Green Cotton Group de næste skridt,” lyder det fra Lasse Simonsen.
Med hovedkontor i Ikast og rødder, der går tilbage til 1983, har Green Cotton Group udviklet sig til en virksomhed med 650 ansatte fordelt på Danmark, Ukraine, Tyrkiet, Tyskland og USA. Koncernen opererer inden for private label-, wholesale- og retail-sektorerne – og stod ifølge dem selv blandt andet bag verdens første T-shirt i økologisk certificeret bomuld.
Den afgående CFO, John Hansen, takkes samtidig for sit store bidrag gennem de seneste 10 år, inden han nu går på pension.