Et af tidens helt virale glam-brands lander i Illum
Charlotte Tilbury har længe været et navn blandt A-liste Hollywood-stjerner, men nu hitter hendes beauty-brand på TikTok og lanceres i Illum i København.Hvis du, som jeg, på rejser med teenagebørn bliver hevet igennem adskillige Sephora’er på jagt efter virale brands, der endnu ikke er at finde i Danmark – så har du sandsynligvis også stået foran Charlotte Tilburys guldglimtende produkter og er blevet bekendt med begreber som beauty wand, pillow talk og flawless filter – eller hendes Magic Cream, der sælges én af i minuttet på verdensplan.
Og nu lanceres brandet altså i Danmark i samarbejde med Illum. Dermed lægger hun endnu et land ind under de 21 markeder, hvor det i forvejen er fysisk repræsenteret på omkring 2000 distributionssteder herunder med 27 alenestående Charlotte Tilbury-forretninger.
Charlotte Tilburys brand er bygget på hendes 30 års erfaring som makeup-artist og er gennem tiden blevet hypet af hendes tætte relation til voksne filmstjerner som Penelope Cruz og Salma Hayek. En hype, der igennem det sidste år har bredt sig og vundet indpas hos de helt unge og særligt dem på TikTok.
Charlotte Tilbury er repræsenteret af Spalt PR i Danmark og tog allerede under den netop overståede udgave af Copenhagen Fashion Week sit første skridt ind på det danske marked, da de stod for makeuppen til Rotates show, der lukkede modeugen torsdag.
Den nye beauty-tilføjelse på de danske hylder lander i Illum løbet af efteråret.