“Mål om en ottecifret omsætning”: Ambitiøs vækststrategi hos A. Kjærbede
Selvom det er gået hurtigt for solbrillebrandet A. Kjærbede den seneste tid med blandt andet en nyansættelse i en ledende rolle, nye samarbejder og internationale butiksåbninger, har de stadig endnu flere ambitioner for fremtiden.“Vores mål er at opnå vækst på vores nuværende 24 markeder, men vi sigter også mod flere markeder og forhandlere og ikke mindst åbningen af flere flagship-butikker i den allernærmeste fremtid,” fortæller Adam Fredshavn Geertsen, som står bag det 8 år gamle solbrillebrand A. Kjærbede, der har skabt sig en position med sine minimalistiske brillestel og lave prissætning.
I løbet af foråret har A. Kjærbede især haft travlt med samarbejder med Résumé og boldklubben B93. Samtidig har ansættelsen af Rasmus Jægersø, der tidligere har været hos Decadent og DK Company, i rollen som International Sales Manager og COO været med til at markere den fortsatte vækst.
“Ambitionsniveauet er sat højt med et initialt mål om en ottecifret omsætning. Rasmus er velbevandret i denne rejse, og da vi tidligere har arbejdet sammen, er jeg slet ikke i tvivl om, at han er den ideelle person til jobbet. Både hvad angår eksekvering og som leder for den kultur og holdånd, der er etableret i teamet,” fortæller Adam Fredshavn Geertsen.
Og med kig på A. Kjærbedes seneste regnskab, virker vækstambitionerne da heller ikke uopnåelige. I 2023 lød deres bundlinje på lidt over 5,1 millioner kroner sammenlignet med de lidt mere end 3,9 millioner kroner fra 2022. De Gazellepriser, som de har modtaget i 2022 og i 2023, vidner også om den støtte vækst – og forhåbningen er da også at modtage endnu en Gazelle i 2024.
Samarbejder reflekterer interesser
Ud af succesen er der også kommet et samarbejde med Résumé om en active wear-kollektion af tøj og accessoires og selvfølgelig også A. Kjærbedes spidskompetence – et par solbriller inspireret af cykelbriller.
“Vores interesse i at lave en active wear–kollektion stammer både fra en professionel indsigt i branchetendenser og en personlig passion for sport og aktiv livsstil, og på den måde sikrer vi, at designet møder de faktiske behov og en stærk position på markedet for sportsrelaterede produkter,” siger Adam Fredshavn Geertsen.
Internationale butiksåbninger på vej
A. Kjærbede har lige nu en flagship-butik i København, en butik i Athen – der åbnede for et par måneder siden – og deres nyligt åbnede butik i Københavns Lufthavn. Derudover har de fremtidsplaner om butiksåbninger i Amsterdam, Berlin og Paris.
LÆS OGSÅ: Rains er tilbage på vækstrejsen i nyt regnskab
“Vi er glade for at annoncere åbningen af A. Kjærbedes nye butik i Københavns Lufthavn. Dette er en vigtig del af vores vækststrategi og giver os mulighed for at præsentere vores kollektioner for et internationalt publikum. Derudover planlægger vi at udvide til Paris, Berlin og Amsterdam i løbet af de kommende år,” fortæller Rasmus Jærgersø og uddyber:
“Disse byer er særligt udvalgt som en del af vores vækststrategi, da de repræsenterer nøgleområder med stor efterspørgsel og potentiale for vores brand. Paris er med sin ikoniske status indenfor mode og design en enestående mulighed for nå et stilbevidst og internationalt publikum. Amsterdam, kendt for sin innovative og kosmopolitiske atmosfære, er et perfekt match til vores moderne og tidløse designfilosofi. Og Berlin tiltrækker med sin dynamiske og kreative energi en bred vifte af trendsettere og kulturentusiaster, hvilket gør det til et ideelt sted for vores ekspansion.”