Hummel dribler sig ind på det amerikanske marked
Når landsholdet indtager fodboldbanen til sommerens EM-slutrunde i Tyskland, vil det være med Hummels velkendte vinkler løbende hen over skuldrene og med navnene på samtlige 1535 fodboldklubber under Dansk Boldspil-Union stående på indersiden af trøjen.
“Den nye landsholdstrøje repræsenterer hjertet og sjælen i dansk fodbold – nemlig vores fantastiske foreningsliv. Ved at indarbejde navnene på alle 1535 danske fodboldklubber i landsholdstrøjen ønsker vi at anerkende og hylde de utallige frivillige, spillere og lokalsamfund, der hver dag yder en kæmpe indsats for børn og unge og for at skabe morgendagens talenter. Trøjens design er en påmindelse om, at landsholdet ikke kun handler om spillerne på banen, men også de tusindvis af klubber, der danner hele fundamentet for dansk fodbold,” fortæller Hummels CEO, Allan Vad Nielsen, i en pressemeddelelse.
Brandet bruger også fodbolden til at vinde indpas på det amerikanske marked ved at blive fodboldsponsorere for flere amerikanske klubber blandt andet i Major League Soccer-systemet.
“Fodbold tilbyder os en unik mulighed for at trænge ind på et marked, som er præget af hård konkurrence. Det er gennem fodbolden, vi kan opbygge vores brand og skabe opmærksomhed omkring os selv. Indtil videre har vi lukket aftaler med en fjerdedel af USL Championship-klubberne, og det viser tydeligt, hvordan vi ønsker at angribe markedet,” udtaler Allan Vad Nielsen.
Med den voksende interesse for fodbold i USA og FIFA World Cup, som i 2026 finder sted i USA, Canada og Mexico, forventer Hummel, at det vil medføre et boost i landet. Deres ambitioner på det amerikanske marked er at tredoble deres overskud inden udgangen 2028.
“Med fodboldikoner som Messi i Major League Soccer og det forestående verdensmesterskab vil interessen for fodbold i USA kun stige i de kommende år. Derfor kunne timingen heller ikke være bedre for Hummel i forhold til at etablere os som en nøglespiller på markedet,” fortæller Allan Vad Nielsen i en anden pressemeddelelse.