Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Henrik Vibskov i Los Angeles kampagne

Henrik Vibskov rammer Los Angeles med kliché-kampagne

Man gad godt have været med til det brainstorm-møde, hvor den visuelle strategi for Henrik Vibskovs USA-fremstød blev diskuteret. For når brandet i denne uge åbner pop-up-shop i “the world’s leading queer culture”-butik ’Cultureedit’ på Santa Monica Boulevard i Los Angeles, er det nemlig Henrik Vibskov selv, der er poster boy. Det er dog i en åbenlyst photoshoppet udgave, hvor designeren optræder med olieret bodybuilder-krop og foran det, der er blevet til Hollyvibs-skiltet. Sågar ser man også en Henrik Vibskov med damekrop og følgeskab af både en veltrimmet, hvid puddel og en sværdfisk.  

Henrik Vibskov i Los Angeles

Henrik Vibskovs kollektioner har igennem mange år været tilgængelige i Cultureedit ved siden af brands som JW Anderson, Bernhard Willhem og Comme des Garçons, men det er første gang, at han står bag en fuld take-over af den californiske butik, der også fungerer som galleri. Pop-uppen vil blive en form for totalinstallation, der tager udgangspunkt i Henrik Vibskovs SS24-show, der blev vist i både Paris og København i 2023.

HØR PORTRÆT-INTERVIEWET MED HENRIK VIBSKOV HER: