Se billederne: Heliot Emil AW24-præsentation i Paris
Onsdag eftermiddag viste Heliot Emil deres nye kollektion ’Shelter’ under AW24-modeugen i Paris i et pop up-showroom skabt i partnerskab med webshoppen Grailed. Selve kollektionen var blevet til i samarbejde med italienske Alpinestars, der blandt andet producerer beskyttelsesgear til motorsport, noget kollektionen bar tydeligt præg af med motorcykeljakker, store støvler og materialer som læder og nylon. Farvepaletten var holdt i brandets velkendte neutrale, mørke nuancer, og silhuetterne med asymmetriske designs spillede samtidig en velkendt rolle i præsentationen.
Kollektionen tog udgangspunkt i beskyttelse, hvilket både kom til udtryk i rent fysisk med tøjet som et skjold mod verden, men rejste også spørgsmålet om beskyttelsen af vores følelser.
De nye styles blev vist i loop på billeder, mens en skulptur lavet ud af 37 brugte og upcyclede airbags fra Alpinestars – noget der ifølge brandets Instagram skulle symbolisere 37 potentielt reddede liv – også var udstillet i showroomet. Som en del af kollektionen er der desuden lavet 15 unikke pieces af upcyclede items fra Alpinestars, som er eksklusivt til salg på Grailed.
Se billederne fra Heliot Emil AW24-præsentation herunder.