Melissa Bech skal hjælpe Bestseller mod nye kundegrupper
Melissa Bech, der har slået sit navn fast i modebranchen som iværksætter, skal fremover udvikle brands i Bestseller-regi. Det er brands som Enkel Studio og især Blanche, som Melissa Bech har sat sit præg på. Brands, som har markeret sig med en mere ansvarlig profil. Og det er da også derfor, ifølge hende selv, at det netop er hende, der nu kan kalde sig Head of Brand Development i den jyske megavirksomhed, hvor hun kommer til at udvikle både eksisterende og nye brands i porteføljen.
“Bestseller er på en rejse, og derfor har det været interessant for dem med en profil som min, der har arbejdet hele vejen rundt om etableringen af ”grønnere” brands og har meget kendskab til certificeringer. Hvis man skal lave subbrands i dag, er et klart fokus særligt i forhold til CSR-strategien, materialer og produktion altafgørende,” fortæller Melissa Bech til Fashion Forum.
Hun vil i første omgang komme til at beskæftige sig med den udpræget feminine linje Rouge Vila, der blev etableret i 2022 under Vila og i dag eksisterer på 17 markeder.
Fra Simon Khong Harbjerg, Brand Director i VILA, lyder det i en pressemeddelelse:
“Efterspørgslen på specialiserede brands stiger i takt med, at moderne forbrugere stiller flere, bedre og mere forskelligartede krav. Derfor giver det god mening for os at lancere subbrands, der har Vilas brand-DNA, men som også appellerer til nye kundegrupper, siger Simon Khong Harbjerg, Brand Director i VILA, og fortsætter:
“Et af segmenterne, som vi ser et stort potentiale i, er det såkaldte premium-segment, der har et særligt fokus på kvalitet og holdbarhed. Det segment har Melissa et indgående kendskab til, og derfor er hun og de resultater, hun kommer med, et perfekt match til Rouge Vila. Brandet har fået en lovende start, men det er samtidig tydeligt for os, at vi blot har kradset i overfladen af det potentiale, Rouge Vila rummer.”
Ifølge Melissa Bech vil hun ned på produktniveau og være med inde over materialevalg, sæsoner og “kigge rigtig meget på kommunikation”.
“Man skal være meget ydmyg i dag, når man rebrander et brand. Tøjet skal være holdbart og brugbart, og vi skal have taget nogle gode valg på vegne af kunden. Rouge Vila ligger i et premium-segment i huset, og jeg kommer til at udfordre vores producenter og leverandører i forhold til udviklingen heraf.”
Rebrandingen af Rouge Vila er i august 2024.