CIFFs messefusion er endelig
Sidste år opkøbte CIFF Revolver. Nu bliver fusionen total, og messen går under ét navn, CIFF, og Revolvers grundlægger er ude.Der var to, der var to-i-en, og nu er der en. Når AW24-modeugen åbner i slutningen af januar 2024, har CIFF, der sidste år opkøbte Revolver, samlet de to messer ikke bare under ét tag, men også under ét navn: CIFF. Under overskriften ‘One Copenhagen’ er det, der en enkelt sæson hed CIFF x Revolver, nu konsolideret i en samlet messe.
“Der er blevet lagt mange kræfter i at sammenlægge de to københavnske messer, Revolver og CIFF, der i dag er blevet til en stærk, modig og fremsynet messe, der vil sætte dagsordenen for fremtidens modebillede,” udtaler direktør for CIFF (og Revolver) Sofie Dolva i en pressemeddelelse. Den endelige fusion af de to messer betyder også et farvel til Christian Maibom, der som grundlægger og kreativ direktør har drevet Revolver siden 2014.
“Derfor takker vi også den tidligere kreative direktør fra Revolver, Christian Maibom, for hans tid og engagement i at gøre overgangen let, dynamisk og frugtbar for alle involverede parter og ønsker ham al muligt held og lykke frem over. Fremadrettet vil den sammenførte CIFF x Revolver messe køre videre som et team og under et navn, nemlig CIFF,” lyder det videre fra Sofie Dolva.
På den kommende messe, der finder sted fra den 31. januar til den 2. februar 2024, vil CIFF også udvide messeområdet for at rumme de mange brands og omdanne det til en såkaldt ‘CIFF City’, hvor man som indkøber og presse kan besøge brands som Henrik Vibskov, Marimekko, Aiayu, Helmstedt, Rue De Tokyo, Lovechild 1979, Herskind, Les Deux, Wonhundred og Bareen.
I samme ombæring har CIFF nu udvidet sit concierge-program og flyver 350 indkøbere og presse ind – og sørger for en fest i Øksnehallen torsdag aften.