Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Kendt fra 80’erne: DK Company køber genopstået sweatshirt-brand

Planen er allerede fra AW24 at udvide produktporteføljen, introducere et nyt jeanskoncept og brede ud til flere europæiske markeder.
Planen er allerede fra AW24 at udvide produktporteføljen, introducere et nyt jeanskoncept og brede ud til flere europæiske markeder.

“Vi er både stolte og glade over, at vi i dag kan offentliggøre købet af Ball. Mange husker brandet helt tilbage fra 80’erne, hvor Ball var med til at sætte dagsordenen inden for særligt jeans og sweatshirts. Jo mere vi har dykket ned i brandet, jo mere spændende er historien. Flere af de oprindelige, italienske fabrikker er fortsat aktive selv her 50 år efter brandets opstart.”

Sådan lyder det i en pressemeddelelse fra administrerende direktør for DK Companys Vejle-division Kasper Philipsen, som nu har indgået en aftale om overtagelse af brandet Ball. Et brand, der blev relanceret i 2020 af Nastassia Elm Bregengård, og som siden har fundet vej til en lang række forhandlere i Skandinavien. Kasper Philipsen fortsætter:

“Vi ser et enormt potentiale i videreudvikling af brandet, der henvender sig bredt og har en fantastisk historie, vi kan bygge videre på. Vi forventer allerede til AW24-kollektionerne at udvide produktporteføljen, så kollektionerne bliver bredere, og vi kommer med et stærkt jeanskoncept, der både passer målgruppen og bygger videre på historien om Ball. Vi har været i dialog med grundlæggeren Aldo Ciavatta, der i 1974 startede brandet med idéen om at lave fashion-denim til kvinder, hvor han begyndte at vaske denimmetervarer, så de blev mere komfortable end det, markedet kendte til på daværende tidspunkt.”

DK Company-koncernen, der i dag har en produktportefølje på 25 brands, vil fremadrettet producere Ball på europæiske fabrikker, og målet er først og fremmest at få brandet bredere ud på flere europæiske markeder.