Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Dansk designikon opkøbt

Finske Fiskars Group har opkøbt en af Danmarks mest ikoniske designvirksomheder for 151 millioner euro.
Finske Fiskars Group har opkøbt en af Danmarks mest ikoniske designvirksomheder for 151 millioner euro.

Den finske koncern Fiskars Group, der ejer flere internationale designbrands, heriblandt Royal Copenhagen og Waterford og Wedgwood, har netop underskrevet en aftale med Investcorp om at købe Georg Jensen.

“Et ikonisk brand med en stærk arv og fokus på originalt design som Georg Jensen udgør et perfekt strategisk og kulturelt match med den eksisterende familie af brands i Fiskars Group. Vi er meget glade for at kunne byde Georg Jensen og deres ansatte velkommen i Fiskars Group,” lyder det fra Nathalie Ahlström, Fiskars Groups præsident og CEO, i en pressemeddelelse i dag.

“I Fiskars Group ønsker vi at bygge holistiske livsstilsbrands, som forbrugerne omgiver sig med i hjemmet – og netop dét passer Georg Jensen godt ind i. Baseret på vores erfaring med at være relevante og forstå forbrugernes behov ser vi mange muligheder for at videreudvikle dette respekterede og populære livsstilsbrand,” siger hun videre.

Georg Jensen havde i 2022 en omsætning 158,1 millioner euro, og købsprisen lyder på 151,5 millioner euro svarende til lige over 1,1 milliarder danske kroner. Fiskars Group har store ambitioner for fremtiden for Georg Jensen, blandt andet er det ønsket at udvide brandets tilstedeværelse i Kina.

Opkøbet forventes afsluttet i Q4.