Wood Wood byder velkommen til ny kreativ duo – og siger farvel til medstifter
Stifterne af Paris-brandet Aganovic, Nana Aganovic og Brooke Taylor, er udpeget som nye kreative direktører hos Wood Wood, der har haft store rotationer det seneste år – blandt andet et farvel til medstifter Karl-Oskar Olsen.Billede: Nana Aganovic og Brooke Taylor / Wood Wood
Der sker meget hos Wood Wood, som sidste år kunne fejre sit 20-års jubilæum. Et jubilæum, de markerede blandt andet med et samarbejde med kunstneren Tal R og med udgivelsen af bogen ’Wood Wood 2-22’. 2022 var også året, hvor brandet udvidede teamet betydeligt med flere signifikante ansættelser – heriblandt Kyrk Macmillan som ny CEO samt to internationalt erfarne designere i form af tidligere Burberry-designer Dominic Huckbody og Cecilie Engberg, der kommer fra Balenciaga.
Men nu er der endnu en gang vendt en markant side i historien om det nu 21 år gamle brand. Wood Wood har netop annonceret, at de har ansat to nye kreative direktører; Nana Aganovic og Brooke Taylor, som sammen står bag Paris-brandet Aganovic, og som fremover leder de kreative teams – fortsat med Dominic Huckbody og Cecilie Engberg som henholdsvis menswear og womenswear designer. Det skriver Wood Wood i en pressemeddelelse.
Medstifter træder ud
Aganovic er ikke bare er kendt for sine dame- og herrekollektioner, men også workwear og parfume. Hos Wood Wood skal den nye duo stå for både brandets hovedlinje samt underlinjen Double A – begge med fokus på at udvide den globale rækkevidde. En indsats, der er en del af en generel styrket international strategi, som også har medført ændringer i prioriteringerne på hjemmemarkedet og hermed et farvel til flere danske butikker. Det fortalte Wood Wood tidligere i år i en pressemeddelelse, hvor der stod, at de vil “skalere ned på” W.W. Life-butikskonceptet. De eksisterende W.W. Life-butikker, samt butikken i Aarhus, er dermed resten af året transformeret til midlertidige Wood Wood Museum-forretninger – brandets arkiv-butikskoncept med kollektioner fra tidligere sæsoner.
“Vores overordnede mål hos Wood Wood er at give vores hovedlinje og underlinje, Double A, rum til at ånde og udvikle sig. Efterhånden som vores strategiske ambitioner blev endnu mere tydelige, stod det klart, at vi havde brug for kreative kræfter i virksomheden, og valget syntes indlysende – Brooke og Nana bringer deres viden, erfaring, nysgerrighed og konstante lyst til at udvikle sig. Det er en kerneværdi, som passer perfekt til vores 21-årige historie,” fortæller CEO Kyrk Macmillan i pressemeddelelsen.
Udover sine to kreative direktører har Wood Wood også udpeget ny Head of Production and Development i form af Jodie Gibson, der har ditto international erfaring fra brands som Burberry og JW Andersen. Men i takt med, at Wood Wood udvider med internationale profiler, er flere kendte ansigter også trådt ud af brandet – mest fremtrædende er medstifter Karl-Oskar Olsen, der i dag hverken har ejerandele eller besidder en plads i bestyrelsen.
Nana Aganovic og Brooke Taylor tiltræder begge deres nye rolle den 1. august 2023.