Sådan bliver det samlede CIFF x Revolver: “Vi tager det bedste fra hver messe og laver en ny identitet“
En ny fælles identitet skal understrege, at messerne fremover er samlet i Bella Center. Vi har talt med CEO i CIFF, Sofie Dolva.I starten af året kom nyheden om, at CIFF havde opkøbt Revolver, og at de to messer dermed skulle fusioneres i et nyt format, som ville være klart til sommerens modeuge 2023. Det nye format er nu blevet fastlagt, og det viser sig altså, at formatet bliver ét samlet, hvor al messetrafik skal rettes mod Bella Center.
“Vores fokus er først og fremmest at lave en samlet messe, som kan tiltrække en masse af de rigtige indkøbere og pressefolk. Det er det, alle brands har brug for, så det er udgangspunktet. Det er vigtigt for os at holde den personlige kontakt til vores brands, som Revolver var særligt gode til, så vi har gjort meget ud af at besøge så mange som muligt og sikre os, at de er med på rejsen med det nye format,” fortæller Sofie Dolva, CEO for CIFF.
“Efter vi havde talt med en masse brands og indkøbere, kom vi frem til den konklusion, at det gav bedre mening at samle de to messer i ét format, så man kunne mærke, at det var en samlet platform. Så efter opkøbet skiftede vi ret hurtigt retning og tilpassede os efterspørgslen. Og det bliver den samlede messe et resultat af,” fortsætter Sofie Dolva og understreger, at det bliver en ny fælles identitet, og altså ikke CIFF, som vi kender det, med et mini-Revolver presset ind i Bella Center.
“Vi tager det bedste fra hver messe og laver en ny identitet, som fungerer som stepping stone til på sigt at kombinere de to endnu mere,” forklarer hun.
“Det har været vigtigt for os at lave en blød overgang. Vi vil ikke presse et Revolver-segment ned i CIFF eller omvendt. Vi vil gerne have, at alle føler, at de er med på rejsen, så vil vi gerne holde dem lidt i hånden her første gang,” uddyber Sofie Dolva.
Det nye format kommer til at brede sig udover næsten samtlige af Bella Centers 40.000 kvadratmeter med centerhallen som messens hjerte med adgang til de andre haller, hvor der vil være plads til alle de deltagende brands.
“Der er rigtig meget momentum omkring København lige nu, som giver god energi og buzz. Vi har hørt fra nogle af de meget store tyske brands, at de gerne vil deltage, og det understreger virkelig det momentum,” afslutter Sofie Dolva.